مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان توسعه و گسترش هوشمند سازی در مدارس و استفاده از فناوری‌های نوین و به روز ارتباطی یکی را از اهداف مهم آموزش و پرورش دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کورش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بخش زیادی از محصولات ارائه شده در نمایشگاه الکامپ در حوزه هوشمندسازی مدارس است.

او افزود: امید است سازمان‌ها و شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند به آموزش و پرورش با هدف هوشمند سازی و استفاده از فناوری‌های نوین و بومی سازی آن برای مناطق و نواحی ۴۰ گانه آموزش و پرورش استان خوزستان کمک کنند.

مودت بیان داشت: با توجه به وجود رشته‌های متنوع در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای همانند رشته‌هایی نظیر کامپیوتر، لازم است که دانش آموزان نیز از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کنند و توسعه و گسترش هوشمند سازی در مدارس و استفاده از فناوری‌های نوین و به روز ارتباطی در مدارس یکی از اهداف آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: ادارات نواحی و مناطق ۴۰ گانه آموزش و پرورش اقدامات خود را در زمینه دولت الکترونیک صورت توسعه دهند که لازمه این کار بهره مندی از این دانش و فناوری در مجموعه ادارات آموزش و پرورش است.

این مقام مسئول گفت: هدف ما از اجرای طرح هوشمندسازی مدارس داشتن مدرسه‌ای است که کلیه فرآیند‌ها اعم از مدیریت، نظارت، یاددهی و یادگیری منابع آموزشی و کمک آموزشی، ارزشیابی اسناد و امور دفتری و ارتباطات، همه از طریق فناوری اطلاعات انجام شوند.

او اظهار داشت: فضای مجازی را نیز یکی از دستاورد‌های حوزه الکترونیک است و اگر تعلیم و تربیت دانش آموزان ما بر اساس ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام شود، دانش آموزان نسبت به آسیب‌هایی که آنان را تهدید می‌کنند، مصون می‌مانند.

انتهای پیام/م

توسعه فنـاوری‌های نوین در مدارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.