وی افزود: این نامه به شهرداری تهران ارسال شده است، اما به صورت غیر رسمی از مفاد این نامه مطلع هستم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: پلیس راهور به طرح کنترل آلودگی هوا ایرادهایی را وارد دانست که از جانب من نیز این ایرادها صحیح هستند، اما باید اعلام کنم در این زمینه (اعمال نظر در ادامه یا لغو کنترل آلودگی هوا) شورای شهر تصمیمگیرنده نیست، چرا که باید موضوع در شورای ترافیک تهران مورد بررسی قرار گیرد.
علیخانی تصریح کرد: هیچ فردی از اعضای شورای شهر تهران در شورای ترافیک عضویت ندارد و در این شورا نمایندگانی از استانداری، شهرداری، معاونت حمل و نقل و ترافیک و وزارت کشور حضور دارند و نکته دیگر این است که رئیس پلیس راهور تهران نیز یکی از اعضای شورای ترافیک هستند که باید ایرادها به طرح در شورای عالی ترافیک مطرح و در آنجا تصمیمگیری شود.
وی در پاسخ به این سوال که پلیس راهور به چه مواردی از ایرادهای طرح کنترل آلودگی هوا اشاره کرده است، گفت: یکی از موارد مربوط به زمان و ساعت اجرای طرح است و این گونه میتوان گفت که ۵ تا ۶ ایراد به این طرح گرفته شده است.
بیشتر بخوانید: آیا طرح ترافیک منجر به کاهش آلودگی هوای تهران شده است؟
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: یکی دیگر از مفاد مربوط به محدوده زمانی طرح کنترل آلودگی هواست؛ با توجه به اینکه طرح محدوده ندارد، هر فردی میتواند وارد آن شود و این امر مشکلاتی را پدید آورده است.
علیخانی با اشاره به افزایش نمرهگذاری موتورسیکلت با اجرای طرح کنترل آلودگی هوا گفت: افزایش موتورسیکلت موجب آلودگی هوا شده است و یکی دیگر از ایرادها این است که هر فرد میتواند با پرداخت پول وارد محدوده طرح کنترل آلودگی هوا شود.
انتهای پیام/