سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی سند راهبردی طرح آمایش استان مرکزی / طرح تعریض 24 متری جایگزین طرح ۵۸ متری اراک

در جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان مرکزی سند راهبردی طرح آمایش این استان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان مرکزی به ریاست سید علی آقازاده استاندار و با حضور زندیه وکیلی و اکرمی معاونین هماهنگی امور عمرانی و سیاسی و امنیتی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرمانداران شهرستان‌های اراک، آشتیان، محلات و کمیجان، شهردار و رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا برگزار شد.

این جلسه ۳ دستور کار ارایه وبررسی سندراهبردی طرح آمایش استان مرکزی، تصویب اصلاحات پیشنهادی طرح جامع شهر اراک و بررسی وتصویب اصلاحیه طرح جامع شهرمحلات داشت.

محمد شفیعی شهردار اراک در این جلسه گفت: طرح پیشنهادی ۲۴ متری به شهرداری ارائه نشده تا بررسی‌های مهندسی آن انجام شود چراکه هرگونه طرح جایگزین ۵۸ متری باید ارزیابی‌های فنی و دیگر شرایط لازم را داشته باشد.

شفیعی اظهار کرد: ارزیابی‌های فنی، اجتماعی، زیست‌محیطی و ترافیک برای طرح‌ها باید انجام شود تا بتوان ترافیک را به شکل مناسبی مدیریت کرد.

وی ادامه داد: دانش‌محوری طرح‌ها نکته‌ای است که باید به آن توجه شود و تصمیماتی که در طرح‌ها اخذ می‌شود باید دیدگاه علمی داشته باشند چراکه نمی‌توان بدون پشتوانه علمی برای معبری تصمیم‌گیری کرد.

شفیعی با اشاره به اینکه شهرداری اراک هم‌اکنون آمادگی این را دارد که هرگونه طرحی را برای رفع معضل ترافیکی شهری اجرا کند بیان کرد: مشکل مالی در این خصوص وجود ندارد.

شهردار اراک گفت: برای جایگزینی طرح ۵۸ متری باید دقت لازم شود که علاوه بر اینکه بافت قدیمی شهر حفظ شود نباید ترافیکی به این محدوده اضافه شود چراکه مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

بحث‌های ترافیکی بسیار پیچیده هستند و نیاز به مطالعات گسترده دارند

بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بحث‌های ترافیکی بسیار پیچیده هستند و نیاز به مطالعات گسترده دارند و لذا هرگونه طرح که جایگزین ۵۸ متری مطرح است باید بررسی‌ها و کارشناسی‌های جامعی برای آن شکل بگیرد.

اکرمی اظهار کرد: هر شهری طرح جامعی دارد و در خصوص طرح جامع که متولیان اصلی آن راه و شهرسازی و شهرداری است.

وی ادامه داد: اگر طرح ۲۴ متری تعریض است جای آن در شورای برنامه‌ریزی استان نیست.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.