بیست و یکمین سمینارشیمی معدنی در اراک برگزار شد.

سمینار ملی شیمی معدنی در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  بیست و یکمین سمینار شیمی معدنی در اراک برگزار شد و دانشگاه اراک میزبان برگزاری این سمینار سراسری دو روزه است.


مژگان زنده دل، دبیرعلمی این سمینار در حاشیه این سمینار در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: این سمینار ۲ روزه به مناسبت مصادف شدن با سال جهانی جدول تناوبی با هدف گردهمایی متخصصین حوزه صنعت و دانشگاه در زمینه علم شیمی معدنی برگزار شده است.

زنده دل افزود: این سمینار با رویکرد تهیه، شناسایی و کاربرد مواد معدنی و با محور‌های نانو شیمی، طیف سنجی ترکیبات معدنی، شیمی الی فلزی و شیمی صنایع معدنی و ... امروز در دانشگاه اراک در بین متخصصین این امر از سراسر کشور اغاز به کار کرده است.

او اضافه کرد: ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه این سمینار ارسال شده است که ۲۸۰ مقاله به صورت پوستر و سخنرانی کوتاه پذیرفته شده است و ۱۲ سخنران به صورت مدعو از دانشگاه‌های ایران و ۲ سخنران از دانشگاه‌های ایتالیا و اسپانیا در این سمینار حضور دارندو در حاشیه این سمینار ۵ کارگاه اموزشی برگزار می‌شود.

مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم در این سمینار گفت: دانشگاه‌ها در توسعه کشور نقش محوری دارند و برای پیشرفت هرچه بیشتر کشور باید از مسیر علمی و دانشگاه‌ها وارد شویم.

مقدسی افزود: تولید ثروت از دانشگاه‌ها عبور می‌کند و باید از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها برای رشد و تعالی کشور بهره برد و امایش اموزش عالی در کشور باید صورت گیرد تا بتوان ارتباط بین دانشگاه و صنعت و تولید را شاهد باشیم.

انتهای پیام / الف

بیست و یکمین سمینارشیمی معدنی به میزبانی دانشگاه اراک برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.