معاون وزیرصنعت معدن و تجارت درسفر به زرندیه گفت: ایران دومین کشور تولیدکننده تکنولوژی قطعات فولادی در جهان است.

نجفی معاون وزیرصنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی سازه‌های فلزی در شهرک صنعتی زاویه شهرستان زرندیه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: در تولید تکنولوژی قطعات فولادی در جهان رتبه دوم  را کسب کرده و وزرات صنایع از این صنایع حمایت می‌کند.

نجفی افزود: واردات مواد اولیه این صنایع و ثبت سفارش‌های آنان را پیگیر‌ی می‌کنیم تا این صنایع در شرایط فعلی بیکار نشوند.

وی با بیان اینکه  صنایع کوچک اگر چک برگشتی داشته باشند بانک‌ها باید به آن‌ها تسهیلات بدهند، گفت: این مصوبه هئیت دولت و سران قوا است و هیچ بانک، سازمان و یا اداره دولتی حق تعطیلی هیچ واحد تولیدی حتی در رابطه با مالیات وتأمین اجتماعی و بدهی بانکی را ندارد .

معاون وزیرصنعت معدن و تجارت با بیان اینکه همه باید به دوستان در ستاد تسهیل موانع تولیدکمک کنند، ادامه داد: صنایع پوشاک، پتروشیمی و کیف و کفش که با سرمایه گذاری کم اشتغال زیادی را می توانند بوجود آوردند را زیر پوشش حمایت خود قرار دادیم.

ممنوع کردن واردات بیش از هزار قلم کالای اعلامی حرکتی خوب در کشور

وی اظهار کرد: ممنوع کردن واردات هزار و ۳۳۹ قلم کالای اعلامی حرکت خوبی را در کشور بوجود آورده است و علاوه بر این، سازمان صنایع کوچک از محل منابع خود ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه تسهیلاتی با هماهنگی بانک‌ها و وزرات کار در اختیار قرار می دهد.

نجفی تصریح کرد: ما به کلیه واحد‌های صنایع کوچک در رابطه با آموزش، برپائی نمایشگاه در داخل و خارج از کشور و اعزام به کشور‌های خارجی کمک می‌کنیم که در حوزه مشوق‌ها، یکی از این واحد‌ها که تولید کننده الیاف شیشه‌ای در شهرستان دلیجان است بزودی افتتاح می شود.

وی افزود:شهر صنعتی زاویه شهرستان زرندیه با بیش از ۹۰ واحد صنعتی فعال و استان مرکزی یکی از استان‌های صنعتی و فعال و جزو اولویت‌های کاری سازمان صنایع کوچک هستند.

حمایت سازمان صنایع کوچک از تولیدات نیروگاهی، پتروشیمی وفولاد

معاون وزیرصنعت معدن و تجارت ادامه داد: شرکت‌های که درحوزه spx فعال هستند وتولیدات کار‌های نیروگاهی، پتروشیمی وفولاد را انجام می دهند تحت حمایت ما هستند.

وی با اشاره به بازدید از این واحد تولیدی اضافه کرد: این واحد تامین کننده قطعات و تکنولوژی واحد‌های پتروشیمی -نیروگاهی -سد‌ها و یکی از واحد‌های تولیدی است که با کمترین هزینه بیشترین تولید و اشتغال را بوجود آورده است.

نجفی اظهار کرد: هدف ما حمایت از این واحدهایی است که در این مقطع زمانی ایجاد اشتغال می کنند.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه تبصره ۱۸ ابلاغ شد تا با ۳۴ هزار میلیارد آورده دولت بتوانیم از تبصره ۱۴ با تسهیلات ۱۰ درصد برای این موضوع سرمایه گذاری کنیم و در بحث تبصره ۶ مشوق‌های سرمایه گذاری  هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به واحد‌های صادراتی تسهیلات می دهیم.

برنامه نوسازی و بازسازی برای ۳۱ هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی را در کشور از محل تبصره ۱۴ و تسهیلات ۱۰ درصد صندوق توسعه ملی در ردیف نوسازی و بازسازی قرار دادیم که برش‌های استانی آن هم آماده شده است.

نجفی تصریح کرد: ما امروز اعلام می کنیم براساس آمایش سرزمین و وضیعت سرزمین در هر شهرستان ۲ واحد صنایع کوچک و متوسط را حمایت می‌کنیم و مشوق می دهیم تا ایجاد بشوند و انشاء الله ۲۱ مرداد ماه سال جاری بزرگترین نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط را در مصلی امام خمینی (ره) برپا می‌کنیم که تا کنون هزارو ۳۰۰ واحد تولیدی برای این موضوع ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.