سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امتناع وزیر انرژی آمریکا از شهادت علیه ترامپ در مجلس نمایندگان

وزیر انرژی آمریکا از حضور در جلسات غیر علنی کمیته تحقیق مجلس نمایندگان و شهادت علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امتناع ورزیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، شایلین هینز، سخنگوی وزارت انرژی آمریکا روز گذشته اعلام کرد ریک پری، وزیر انرژی این کشور از حضور در جلسات غیر علنی کمیته تحقیق مجلس نمایندگان و شهادت علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امتناع ورزیده است.

وی گفت: وزیر در اتاق معروف بازجویی [کمیته تحقیق مجلس نمایندگان] که حضور مشاور وی ممنوع است، حاضر نمی‌شود.

این مقام افزود: اگر کمیته علاقمند به یک تحقیق جدی باشد، باید دعوت نامه‌ای را برای حضور وزیر در نظر بگیرند تا در یک جلسه دادرسی آزاد که مشاوران وزارت‌خانه در آنجا حضور داشته باشند و مردم آمریکا نیز بتوانند شاهد آن باشند، شرکت کند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این گفته بود انتظار دارد جلسات عمومی در پرونده تحقیقات استیضاح ترامپ از ماه نوامبر آغاز شود.

در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

دموکرات‌ها می‌کوشند به دلیل رسوایی ترامپ در موضوع اوکراین گیت، روند استیضاح وی را کلید بزنند. با این وجود، کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به طور رسمی به تصویب نرسیده از همکاری با این پرونده خودداری خواهد کرد.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.