کاخ سفید و مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب قطعنامه‌ای در مجلس نمایندگان برای علنی شدن روند استیضاح ترامپ، واکنش نشان دادند.

واکنش کاخ سفید به علنی شدن روند استیضاح ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای به تصویب قطعنامه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا برای علنی شدن روند استیضاح دونالد ترامپ، واکنش نشان داد. 

در این بیانیه آمده است: رئیس‌جمهور هیچ کار اشتباهی انجام نداده و دموکرات‌ها این را می‌دانند. نانسی پلوسی و وسواس بی‌امان دموکرات‌ها برای پیشبرد این تحقیقات غیرقانونی به رئیس‌جمهور ترامپ لطمه نمی‌زند، بلکه به مردم آمریکا لطمه می‌زند.

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به رأی گیری امروز این مجلس برای استیضاح ترامپ گفت: دموکرات ها در حال سوء استفاده از قدرت خود و بی اعتبار کردن دموکراسی از طریق تلاش برای استیضاح رئیس جمهور هستند؛ چرا که آنها ترسیده اند که نتوانند او را ( ترامپ را) در صندوق رأی شکست دهند.

مک کارتی همچنین تصریح کرد: از زمان انتخاب دونالد ترامپ، دموکرات ها کمپینی دائمی را برای تضعیف مشروعیت او به راه انداختند. آنها از قبل تقصیر رئیس جمهور را مشخص کرده اند. آنها هرگز نپذیرفته اند که رأی دهندگان، اورا به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرده اند؛ برای همین برای سی و هفت روز، آنها تحقیقاتی بی سابقه، غیر دموکراتیک و ناعادلانه را به راه انداختند. این قطعنامه نیز تنها اوضاع را بدتر می کند.

مجلس نمایندگان آمریکا امروز قطعنامه علنی شدن روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به تصویب رساند(اینجا).

به نوشته بی بی سی، این رأی گیری، نخستین اقدام رسمی برای حمایت از روند استیضاح، در مجلس نمایندگانی است که دموکرات ها کنترل آن را در دست دارند.

همچنین پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین نوشت: تنها برای سومین بار در تاریخ مدرن ریاست جمهوری آمریکا، مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه (امروز) به رسمی شدن روند استیضاح رئیس جمهور آمریکا رأی داد.

به نوشته گاردین، مجلس نمایندگان با اکثریت ۲۳۲ رأی موافق در برابر ۱۹۶رأی مخالف، این مجلس روندی را تصویب کرد که به نظر می رسد به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا منجر شود.

 

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار