وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد تماس تلفنی دونالد ترامپ با همتای اوکراینی‌اش با سیاست‌های دولت «سازگار» بوده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی او با سیاست‌های دولت «سازگار» بوده است.

در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

پمپئو در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: این تماس مانند مکالمات من با رئیس جمهور ترامپ، با سیاست‌ها سازگار بوده است. همچنین سیاست ما در قبال اوکراین کاملا واضح است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا کاخ سفید بخشی از محتوای این مکالمه را حذف کرده است، تکرار کرد: سیاست ما با سیاست دولت اوکراین سازگار است.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: آنچه رئیس جمهور درباره اطمینان از مقابله با فساد گفت را به وضوح شنیدم؛ چه آن فسادی که در انتخابات سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد، چه این فساد همچنان ادامه داشته باشد. اقدام رئیس جمهور با سیاست‌های دولت کاملا سازگار بود.

او این واقعیت را که اعضای وزارت امور خارجه مجاز نیستند در تحقیقات استیضاح پشت در‌های بسته شهادت دهند باعث تاسف توصیف کرد و آن را «بسیار نگران کننده» خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار