سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش سرانه مصرف آرد در استان کرمانشاه

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از کاهش سرانه مصرف آرد در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ماشا الله ارویسی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت : به دنبال برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی مسئولان صنعت گندم، آرد و نان در کرمانشاه میانگین سرانه مصرف ماهیانه آرد در استان به ۸.۱۳ کیلوگرم به ازاء هر نفر رسیده است.

او گفت : پیش از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها سرانه مصرف آرد در استان بالای ۱۰ کیلوگرم به ازاء هر نفر و بسیار بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه مصرف فعلی آرد به میانگین کشوری بسیار نزدیک است، گفت: افزایش کیفیت آرد و نان، تجهیز کارخانه‌های آرد سازی، آموزش خبازان، استفاده از دستگاه‌های استاندارد پخت نان از جمله عوامل مهم در کاهش سرانه مصرف آرد هستند.

این مسئول گفت: در حال حاضر به صورت میانگین حدود ۱۹ هزار تن آرد در استان کرمانشاه مصرف می‌شودکه از این مقدار ۱۶ هزار تن یارانه‌ای و مابقی در قالب نیمه یارانه‌ای توزیع می‌شود.

او گفت: دو هزار و ۱۶۷ واحد خبازی دارای مجوز در استان مشغول فعالیت است که یک هزار و ۶۸۰ واحد با دریافت سهمیه آرد یارانه‌ای و ۴۸۷ واحد نیز به صورت نیمه یارانه‌ای در حال پخت نان هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از انجام گشت‌های مشترک توسط اعضا کارگروه پایش گندم، آرد و نان در استان خبر داد و گفت: کارشناسان این کارگروه به صورت هفتگی بر واحد‌های مختلف خبازی سطح استان نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی، با متخلفین برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

این مسئول با بیان اینکه پایین‌ترین نرخ سرانه مصرف آرد در استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است، گفت: یکی از عوامل کاهش سرانه مصرف، رعایت اصول نگهداری و فرهنگ سازی نحوه مصرف بین اقشار مختلف است و در این راستا رسانه‌ها نقش بسیار کلیدی را در جامعه ایفا می‌کنند .

 

 

انتهای پیام/د

سرانه مصرف آرد کاهش یافت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.