سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد؛

پیشرفت ۲۳ درصدی خط نخست مترو قم / ۸ ایستگاه در مرحله نازک کاری قرار دارد

قاری قرآن گفت:۱۴ ایستگاه در این مسیر پیش‌ بینی‌ شده است که در مجموع خط نخست مترو قم ۲۳ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علیرضا قاری قرآن معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو شهر قم گفت: حفاری مکانیزه تونل مترو در سال ۹۵ به اتمام رسیده است و دستگاه حفار از تونل خارج شده است.

قاری قرآن با بیان اینکه خط نخست مترو به طول ۱۴.۸ کیلومتر از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران اجرا می‌شود، ابراز کرد: ۱۴ ایستگاه در این مسیر پیش‌بینی‌شده است که در مجموع خط نخست مترو قم ۲۳ درصد پیشرفت داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم آخرین وضعیت خط دو مترو قم را موردتوجه قرار داد و افزود: خط دو به طول ۱۵.۵ کیلومتر و با ۱۲ ایستگاه پیش‌بینی‌شده است که فعلاً در شرایط انجام مطالعات قرار دارد.

قاری قرآن با تأکید بر اینکه منوریل قم نیز در ۴.۷ کیلومتر و با شش ایستگاه در پیشرفت ۵۲ درصدی قرار دارد، یادآور شد: هنوز برنامه مشخصی برای تکمیل و بهره‌برداری منوریل وجود ندارد که در این موضوع نیازمند همکاری بیشتر مسئولان کشوری و استانی هستیم.

قاری قرآن با اشاره به تأمین دپو پارکینگ برای مترو قم یادآورشد: در تیرماه سال ۹۷ خاک‌برداری آغاز شده و تاکنون از ۶۵۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری ۵۵۰ هزار مترمکعب انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: ۸ ایستگاه مترو قم در شرایط ساختمان با پیشرفت‌های مختلف در حال انجام است که برخی در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

انتهای پیام/ح

خط نخست مترو قم ۲۳ درصد پیشرفت دارد

برچسب ها: شهرداری قم ، مترو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.