سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی با بیمه سلامت

معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان گفت:هفته بیمه سلامت از ۳ آبان آغاز و تا ۹ آبان ادامه دارد تا مردم با بیمه سلامت، سلامت را به ارمغان ببرند و بتوانند از خدمات عادلانه درمانی بهره‌مند شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دکترعلی قوام، معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان در مراسم ورزش صبحگاهی که به مناسبت هفته بیمه سلامت و کارکنان اداره کل بیمه سلامت برگزار شد گفت:

او افزود:در آبان ماه سال ۱۳۷۴ سازمان خدمات درمانی تاسیس شد و بر اساس ابلاغ اساسنامه تشکیل سازمان بیمه سلامت در سال ۹۰ با تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر درمان به محوریت سازمان بیمه خدمات درمانی، سازمان بیمه سلامت ایران، تشکیل شد تا به این ترتیب خدمات بیمه پایه سلامت به طور یکسان به تمام مردم در قالب یک سازمان ارائه شود.

او اظهار داشت: توسعه نظام بیمه سلامت کشور، یکی از مهمترین فرامین مورد تاکید در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و یکی از اهداف اصلی حوزه رفاه اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایران است.

دکتر قوام گفت: به همین منظور، با تشکیل سازمان بیمه سلامت، یکی از بزرگترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور، در زمینه بحث سلامت و درمان تمام افراد جامعه به عهده این سازمان واگذار شد.

معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان درادامه تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت ایران، مأموریت دارد تا با گسترش و توسعه بیمه همگانی پایه سلامت، امکان بهره‌مندی عادلانه از خدمات مطلوب و اثر بخش و زمینه حفظ و ارتقاء سلامت را برای همه جامعه تحت پوشش فراهم کند.

دکتر قوام تصریح کرد: هدف از اجرای بیمه سلامت پوشش همگانی بیمه است تا همه بتوانند یک بیمه برای خودشان داشته باشند.

او با اشاره به شرایط اقتصادی و زندگی بسیاری از مردم در جامعه بیان کرد: در حال حاضر داشتن یک بیمه برای شخص لازم است تا پوشش همگانی صورت گیرد و همه بتوانند از خدمات درمانی درمراکز دولتی و خصوصی استفاده کنند.

معاون درمان اداره کل بیمه سلامت گفت: نظام ارجاع بهترین رویکرد سازمان برای ارایه خدمات برای تمام احاد جامعه است که در حال توسعه در سراسر کشور است.

او بااشاره به نظام الکترونیک در بیمه سلامت گفت: با اجرای نظام الکترونیک بیمه شدگان می‌توانند باداشتن کد ملی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند و هم اکنون درکرمان ۸۰ تا۹۰ درصد بیمه شدگان نیاز به دفتر چه بیمه ندارند و امیدواریم تاپایان سال دفترچه بیمه حذف و درسراسر کشور توسعه پیدا کند.

دکتر قوام شماره افزود:شماره ۱۶۶۶ درسراسر کشور به صورت ۲۴ساعته آماده پاسخگویی به مردم است.

معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان، توانمند سازی و ترویج فرهنگ عمومی، سازمان الکترونیک و هوشمند سازی، سطح بندی و نظام ارجاع، پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان، حقوق شهروندی و مشتری مداری، تجمیع منابع و خرید راهبردی و مشارکت اجتماعی و شرکای کاری را از عناوین هفته بیمه سلامت دانست.

انتهای پیام/ح

دسترسی عادلانه به خدمات درمانی با بیمه سلامت

برچسب ها: بیمه سلامت ، عادلانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.