سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریافت نشان مرغوبیت به ۱۱ اثر صنایع دستی فیروزآباد

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فیروزآباد گفت: ۱۱ اثر صنایع‌دستی شهرستان فیروزآباد در پنجمین دوره داوری، نشان ملی مرغوبیت کالا دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، درنا شهبازی رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فیروزآباد با اشاره به اینکه داوری برنامه نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی از سال ۱۳۸۶ شروع شد و تاکنون پنج دوره آن برگزار شده است، گفت: در تمام دوره‌های داوری نشان ملی مرغوبیت، شهرستان فیروزآباد دارای افتخارات بوده و هر بار نام این شهرستان به‌نوبه خود در هر دوره درخشیده است.

او افزود: ۵۲ اثر از ۳۰ هنرمند به دبیرخانه معاونت صنایع‌دستی استان فارس ارسال شد که از این آمار ۱۱ اثر از ۸ هنرمند دارای برتری و کسب نشان ملی مرغوبیت شدند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فیروزآباد ادامه داد: بیش از ۳۰۰ اثر در این دوره داوری شرکت کردند که ۱۵۲ اثر موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت بوده و از این آمار ۴۹ نفر از استان فارس انتخاب شد که ۱۱ اثر شهرستان فیروزآباد موفق به کسب این افتخار شدند.

شهبازی اضافه کرد: داوری بر اساس معیارها و شاخص‌های مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، نوآوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازارهای ملی و بین‌المللی و کاربردی بودن محصولات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و دارا بودن این شرایط دال بر منحصربه‌فرد بودن این آثار ارزشمند دارد.

او ضمن دعوت هنرمندان برای حضور در دوره‌های بعدی این داوری‌ها تأکید کرد: آثار هنرمندانی که موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع‌دستی می‌شوند پس از بررسی به یک کمیته داوری جهت دریافت نشان بین‌المللی یونسکو (مهر اصالت) ارسال می‌شود که در سال پیش دو نفر از استان فارس که یکی از شهرستان فیروزآباد و دیگری از آباده بود موفق به کسب نشان جهانی شدند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فیروزآباد بیان داشت: باوجود بیش از ۱۰ هزار بافنده در فیروزآباد انتظار می‌رود این شهرستان به‌عنوان شهر جهانی دست بافته‌های داری از سوی سازمان یونسکو معرفی شود.

شهبازی بیان کرد: شهرستان فیروزآباد باوجود هنرمندان مسلط، متنوع‌ترین و بیشترین دست بافته‌های داری را در این شهرستان تولید می‌کند.

منبع: فارس
انتهای پیام/م

نشان ملی مرغوبیت کالا برای ۱۱ اثر صنایع‌دستی فیروزآباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.