سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رد شایعه استفاده از گوشت‌های حرام در تهیه سوسیس و کالباس

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شایعات مبتنی بر استفاده از گوشت‌های حرام برای تهیه محصولاتی مانند سوسیس و کالباس را رد می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد خشنود با رد شایعات استفاده از گوشت‌های حرام در تهیه محصولاتی مانند سوسیس و کالباس گفت: این محصولات به طور دائم رصد می‌شود، اما برخی برای اثبات نامطلوب بودن چنین محصولاتی اغراق می‌کنند.

او با وجود محصولات فرآوری شده گوشتی قاچاق و غیربهداشتی را منکر نشد و افزود: طی روز‌های اخیر یک محصول فاقد شاخصه‌های بهداشتی و استاندارد شناسایی و پرونده‌ای برای آن تشکیل و موضوع به مراجع قضایی ذیربط ارجاع شده است.

خشنود استفاده از ضایعات مرغ در تهیه کالباس و سوسیس را تکذیب و اضافه کرد: تاکنون گزارشی در نمونه‌برداری‌ها نداشته‌ایم، زیرا در نمونه‌برداری این محصولات، بافت تشکیل‌دهنده محصول هم مورد پایش قرار می‌گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار این نکته که سن مصرف محصولات آرایشی بهداشتی کاهش یافته است، گفت: قیمت پایین محصولات بهداشتی و آرایشی یکی از علائم قاچاق بودن کالای عرضه شده و هشداری برای استفاده نکردن از چنین محصولاتی است، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق انواع آسیب‌ها را به دنبال دارد.

خشنود درباره ارزیابی محصولات کشاورزی نیز گفت: سالانه بیش از هزار و ۷۰۰ نمونه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که از جمله محصولاتی که مورد ارزیابی هستند، می‌توان به سیب زمینی، خیار، گوجه فرنگی، سیب و پرتقال و سبزی و صیفی‌جات و برنج و گندم اشاره کرد.
انتهای پیام/م

تکذیب استفاده از گوشت حرام در تولید سوسیس و کالباس

برچسب ها: تغذیه ، اخبار سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.