سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت مناسبت کشور در زمینه نخبه پروری و نخبه یابی

امام جمعه خرمشهر گفت : نخبه پروری و نخبه یابی کشور ما در وضعیت خوبی است ولی نباید در مسیر متوقف شویم.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام عادل پور امام جمعه خرمشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیار با نخبگان کشور گفت :  نخبه پروری و نخبه یابی کشور ما در وضعیت خوبی است ولی  نباید در مسیر متوقف شویم بلکه راهبر و پیشرو باشیم ، هدف ما این است مرجع علمی جهان قرار بگیرم .

 او با بیان اینکه جهان به دو بخش غرب و شرق تقسیم شده افزود : جهان شرق درهم شکسته ،جهان غرب نیز روبه نابودی است و این ملت ایران است که با شعار نه شرق نه غرب راه سومی را مطرح کرد.  و این مسئله باعث شد تا دشمن از استقلال طلبی ایران بیم و هراس داشته باشد .

امام جمعه خرمشهر گفت:جمهوری اسلامی ایران به برکت اسلام ،  دارای امنیت، پیشرفت، محبوبت ، نفوذ و قدرت در منطقه است .

حجت الاسلام عادل پور ادامه داد : علت مشکلات داخل کشور ما عمل نکردن درست به راه سوم که راه اسلام و انقلاب گری است و مسئولین درست  به نسخه عملی این راه  که قانون اساسی ومنظومه فکری رهبری است توجه نکردند .

او افزود :دشمن قصد ایجاد ناامیدی و در نهایت فرار فکری نخبگان را دارد ولی دانشجویان آگاه ، صاحبان علم و قلم باید جلودار این اتفاق باشند .

حجت الاسلام عادل پور در خصوص زیارت اربعین توصیه کرد :  تحسین آثار و برکات اربعین را نباید فراموش کرد . با برنامه ریزی و در حد توان به زیارت اماکن زیارتی رفته و به تلاوت قرآن و دعا پرداخت .

او گفت :امکانات دولت عراق پاسخ گویی این میزان از زائران نیست که منجربه بسته شدن  ناخواسته مرزها میشود و امید است همه ی دستگاه های دولتی و مردمی آمادگی پذیرایی از زائران اربعین را داشته باشند .

امام جمعه خرمشهرافزود :  به تمام مسئولین علما و مردم پیشنهاد میکنم ،از سال آینده ۵ تا ۲۵ صفر را به نام ایام خدمت زوار نامگذاری کنیم تااین شعار تبدیل به گفتمان قالب شده و همه دست به همه بدهند تا خدمت رسانی بهتر شود .

حجت الاسلام عادل پور در رابطه با مسائل شورای شهر گفت : توقع ما این است که مسائل در چارچوب قانون حل شود نه اینکه با نشر چند نامه افکارعمومی را ختشه دار کرد .

او با عرض خسته نباشید و خداقوت به شاغلان بخش استاندارد گفت: سطح استاندارد باید افزایش پیدا کنید و نظارت بر کیفیت و کمیت نیز باید بیشتر شود .

در آستانه سالروز تاسیس نهاد اعتقادی سیاسی ارتش، جانشین پایگاه دریایی خرمشهر  پیش از خطبه های نماز جمعه  با بیان دستاوردهای ارزنده این نهاد گفت : در تاریخ ۲۴ مهر ۱۳۵۸به فرمان امام خمینی (ره)  نهاد اعتقادی سیاسی ارتش  تاسیس شد تا به افزایش میزان معنویت نیروهای ارتش کمک کند.

او با اشاره به وجود  ۱۲هزار ارتشی حافظ قرآن افزود : ارزش های اسلامی  در ارتش پدیدار است و این معنویت و ولایت مداری است که ارتش را به  یک نهاد اسلامی و جان گرفته از شجره طیبه انقلاب اسلامی تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ د

برگزاری نمازجمعه این هفته شهرستان خرمشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.