سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل بیمارستان رضوی:

از هر ۱۰۰ نوزاد یک نفر با بیماری قلبی متولد می شود

مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت:در بین نوزادان تازه به دنیا آمده از هر ۱۰۰نوزاد یکی با ناهنجاری‌های مادرزادی قلبی و عروقی به دنیا می‌آیند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا سعیدی مدیرعامل بیمارستان رضوی در سومین دوره کنگره جهانی قلب رضوی گفت: یک سوم مرگ‌ و میر‌های جهان به علت بیماری‌های قلبی و عروقی است.

او تصریح کرد: امسال ما از حدود ۱۸ کشور ۴۵ مهمان خارجی داریم. با توجه به میزگرد‌هایی که در این سه روز برگزار می‌شود و اطلاعاتی که اساتید ارائه می‌دهند، امیدواریم که بر غنای علمی این همایش اضافه شود.

مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت: طبق آمار‌های سازمان جهانی بهداشت سالانه حدود ۵۰ میلیون مرگ‌ و میر در جهان داریم که از این آمار، ۱۸ میلیون از مرگ‌ومیر‌ها یعنی نزدیک به یک سوم آن‌ها ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است. در بین نوزادان تازه به دنیا آمده از هر ۱۰۰ نوزاد یکی با ناهنجاری‌های مادرزادی قلبی و عروقی به دنیا می‌آیند و در طول عمر با مشکلات این بیماری دست به گریبان هستند.

سعیدی افزود: در گذشته نه چندان دور ما خیلی توانایی در عرصه قلب و عروق نداشته‌ایم، اما اکنون توانایی‌های متخصصان و بیمارستان‌های قلب و عروق کشور آنقدر پیشرفت کرده است که این بیماری قابل درمان، پیش‌بینی و پیش‌گیری است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

برگزاری سومین کنگره جهانی قلب رضوی در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.