سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت محققین دانشگاه بیرجند صورت گرفت؛

تأثیر تمرینات هوازی و عصاره چای سبز بر درمان سرطان پروستات

نتایج تأثیر هشت هفته تمرین هوازی و مصرف عصاره چای سبز بر غلظت بافتی پروستات موش‌های صحرایی مبتلا به سرطان پروستات توسط محققین دانشگاه بیرجند منتشر شد.

ساقب جو دانشیار رشته فیزیولوژی ورزش دانشگاه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: انجام تمرینات ورزشی ومصرف داروهای گیاهی در دنیا روی بیماری های سرطانی در حال انجام است .

او افزود به همراه چند تن از دانشجویانش و همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه سرطان پروستات وتاثیر تمرینات ورزشی و دارو های گیاهی روی کنترل و درمان بیماری تحقیقات خود را انجام داده است.

ثاقب جو عنوان کرد: علت پیگیری او درمورد سرطان پروستات و سرطان پستان شیوع بالای این سرطان ها در جوامع مختلف است.

دانشیار رشته فیزیولوژی ورزش دانشگاه بیرجند ادامه داد :در خصوص سرطان پروستات، تمرینات هوازی به عنوان یکی از مهم ترین تمرینات پیشگیری و کنترل بیماری ها و همچنین عصاره چای سبز به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدان به عنوان یکی از گیاهان مقابله با این بیماری مورد توجه قرار گرفته است.

ثاقب جو افزود: مابه طور آزمایشی تعدادی موش مبتلا به سرطان پروستات کردیم و مداخله خودمون را در قالب ارائه تمرینات ورزشی هوازی و عصاره چای سبز به مدت 8 هفته روی این موش ها اعمال کردیم و نهایتا بافت پروستات آنها را خارج کردیم و یک سری شاخص های بیو شیمیایی رو در بافت پروستات سنجش کردیم .

او عنوان کرد: نتایج به دست امده از تمرین هوازی و عصاره چای سبز توانست به طور قابل توجهی شاخص های بیو شیمیایی منفی مرتبط با سرطان پروستات را در موش ها مبتلا به سرطان کاهش بدهد.

دانشیار رشته فیزیولوژی ورزش دانشگاه بیرجند ادامه داد : که یکی از نگرانی ها در خصوص تمرینات هوازی علی رقم فواید مفید آن در خیلی از بیماری ها در بیماران مبتلا به پروستات در برخی جهت ها می تونه نگران کننده باشه به این دلیل که این تمرینات قابلیت آنژیوژنسیسی(رگ زدایی)را دارند و نگرانی بابت متاستاز در بیماران دور از انتظار نیست.

ثاقب جو گفت: ما تمرینات هوازی با شدت پایین را انتخاب کردیم که خوشبختانه فواید مفیدی در کاهش شاخص های بیو شیمیایی مرتبط با سرطان داشت و نتوانست شاخص های آنژیوژنسیس را افزایش بدهد.

او بیان کرد : با توجه به اینکه در مدل های حیوانی این مطالعه انجام شده به هیچ عنوان قابلیت تحمیل به نمونه انسانی را ندارد.

او ادامه داد: لازم است که با حمایت پژوهشگران علاقمند بتوانیم در مطالعات انسانی را تکرار بکنیم و اگر نتیجه های مثبتی در نمونه های انسانی هم به دست بیاد این نتیجه بسیار ارزشمند خواهد بود.

انتهای پیام / ی

نتایج مثبت محققین دانشگاه در درمان سرطان پروستات

برچسب ها: علوم پزشکی ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.