سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پارلمانی رئیس جمهور:بروز ناآرامی های عراق ریشه در نقشه‌های شوم رژیم وهابی و صهیونیست‌ها دارد

امیری گفت: نا آرامی‌های ایجاد شده در عراق نقشه صهیونیست‌ها و وهابیت برای تحت تاثیر قرار دادن مراسم اربعین است که بزودی با درایت شیعیان و مراجع این کشور حل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص تامین امنیت برای مراسم اربعین حسینی اظهارداشت: یکی از ویژگی‌های مراسم اربعین مردمی بودن آن است و دولت فقط تسهیل کننده امور و برقرارکننده امنیت مراسم است.

او اضافه کرد: اربعین را خود مردم اداره می‌کنند و در مسیر عتبات و داخل کشور با برپایی موکب‌هایی زمینه پذیرایی و خدمت رسانی به زائران را مهیا کرده اند و تمام کار‌ها با مشارکت خیرین و مردم است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: برای ایجاد امنیت این مراسم دولت وارد کار شده و هفته گذشته وزیر کشور در سفر به عراق با مسئولان عراقی وزارت کشور و فرماند‌های انظامی و انتظامی این کشور جلسات متعددی داشتند و در گزارشی که به دفتر هیئت دولت ارائه شد همه شرایط برای برگزاری مراسم مهیا شده است.

او اظهارداشت: آنچه در چند روز گذشته و بروز ناآرامی در چند شهر دیده شد به نظر می‌رسد ریشه در نقشه‌های شوم رژیم وهابی و صهیونیست‌ها و برخی کشور‌های وابسته منطقه دارد که نمی‌توانند این اجتماع عظیم را تحمل کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: حضور ۲۰ میلیون زائر مسلمان که بیانگر وحدت و انسجام کشور‌های اسلامی است بدون شک اسرائیل و وابستگانش را آزار می‌دهد و برای دشمنان سخت است که بپذیرند مراسم اربعین با حضور میلیونی مسلمانان و حتی غیر مسلمان از اروپا و آسیا برگزار شود لذا ناآرامی‌ها را شکل داده اند تا این حرکت را دچار آسیب کنند.


بیشتر بخوانید: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قزوین با حضورمعاون رییس جمهور


امیری گفت: با هوشیاری و توصیه مراجع عظام در کشور عراق موضوع نا آرامی‌ها در مسیر حل شدن است و دولت هم توصیه کرده فعلا از مرز خسروی زائران تردد نکنند تا شرایط در کشور عراق عادی شود.

او اضافه کرد: به زائران توصیه می‌کنیم حتما به مواردی که از سوی مسئولان اعلام می‌شود توجه کنند و بویژه به مقررات کشور عراق احترام بگذارند و آن را رعایت کنند و تاکید رهبری هم این است که با توجه به قانون این مراسم، چون گذشته بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

 

انتهای پیام/پ

تامین امنیت برای مراسم اربعین حسینی

برچسب ها: اربعین ، محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.