سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت دادن زنان در اداره شهر

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با دادن نقش‌های بیشتر به زنان، مهم‌ترین بنیان اجتماعی، یعنی خانواده در معرض خطر قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در هشتمین نشست تخصصی گفتمان توسعه شهر با موضوع "زنان و فضای شهر" گفت: در بحث سابقه جنبش‌های اجتماعی زنان مشهد، طبق اسناد تاریخی در ۱۲۰۰ سال پیش، بعد از شهادت امام رضا (ع) زنان نوغان وقتی برای شرکت در مراسم تشییع امام (ع) با ممانعت شوهرانشان مواجه شدند، به‌صورت متحد و یکپارچه مهریه‌های خود را بخشیدند و در تشییع پیکر پاک امام (ع) شرکت کردند.

او ادامه داد: نگرانی دیگری که وجود دارد شاید اگر ما در حوزه نهادینه کردن فرهنگ توجه به زنان در شهر، فقط بر اساس یک سری مطالعات پیش برویم و تقابل‌های بیرونی را نسنجیم با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مشارکت دادن زنان در اداره شهر، گفت: حدود دو هفته پیش، قرار بود یکی از همکاران زن، با نظر مساعد شهردار، به سمت شهرداری یکی از مناطق منسوب شود، همسرش ممانعت کرد.

حیدری افزود: مثال‌هایی از این قبیل در سطوح مختلف، بیانگر این است که به میزان دادن نقش‌های بیشتر به زنان، مهم‌ترین بنیان اجتماعی، یعنی خانواده در معرض خطر قرار می‌گیرد.

او بااشاره به اینکه اگر مطالبات در این حوزه، بدون توجه به مسائل اجتماعی باشد اصل موضوع را هم در داخل جنجال‌ها و حاشیه‌ها نابود می‌کند، ادامه داد: ما در شورای پنجم تمام تلاش خود را در زمینهٔ شکل‌گیری یک گفتمان و مطالبه گری درست و حساب‌شده انجام دادیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما سعی کرده‌ایم در محیط‌های شهری، فضایی اختصاصی برای حضور زنان در کنار هم در نظر بگیریم تا این ارتباط بیشتر منجر به انسجام و شکل‌گیری مطالبات درست شود.

حیدری افزود: ما منشور حقوق شهروندی مشهد را با مطالعات جدی تدوین کردیم و دربند‌های مختلف آن به حقوق زنان در شهر تأکید شده است.

انتهای پیام /ف

تلاش در زمینهٔ مطالبه گری درست و حساب‌شده

برچسب ها: شورای شهر ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.