معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به منظور توسعه ایستگاه‌های آتش نشانی مشهد اختصاص یافته است.

اختصاص بیش از ۱۲میلیارد تومان اعتبار برای ایستگاه‌های آتش نشانی مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در مراسم رژه ۵۰ دستگاه انواع تجهیزات و ادوات خودرویی سازمان آتش نشانی گفت: ۱۲.۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ایستگاه‌های آتش نشانی از سوی شورای اسلامی شهر تخصیص یافته و در این زمینه ۵ ایستگاه آتش نشانی در حال احداث است و ۳ ایستگاه آن تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

او به ارائه خدمات نوین و مکانیزه در حوزه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: موضوع ایمنی و ارتقاء آن در شهر یکی از موضوعات مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر است که در همین راستا تاکنون اقدامات خوبی صورت پذیرفته و در این زمینه می‌توان به فعال بودن ۴۶ ایستگاه و ۳ پایگاه آتش نشانی اشاره کرد.

یعقوبی افزود: یک ایستگاه دیگر در حال بهسازی و مقاوم سازی است و حدود ۴ الی ۵ ایستگاه در مرحله مطالعات و طراحی می‌باشد.

او بیان کرد: اگر بتوانیم با تداوم این اعتبارات ایستگاه‌های مد نظر را به بهره برداری برسانیم، می‌توان نیاز خود را مطابق برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری برای سال ۱۴۰۰ که احداث ۵۷ ایستگاه است، به سرانجام برسانیم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در خصوص خرید ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی گفت: تعداد ۲۸۱ دستگاه خودرو آتش نشانی اعم از خودور‌های حریق سنگین و سبک، خودرو‌های حوادث، پشتیبانی عملیاتی و پشتیبانی اداری و امداد در شهرداری مشغول به فعالیت اند که از این تعداد، ۲۲۱ خودرو عملیاتی است و در پایان سال ۱۴۰۰ باید ۲۵۶ خودرو تامین شود.

یعقوبی افزود: با مساعدت شورای اسلامی شهر، حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید خودرو‌ها پیش بینی شده که در حال حاضر مقدمات خرید ۱۹ دستگاه انجام شده است.

او به تامین نیروی انسانی با توجه به افزایش ایستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ۱۲۹۳ نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص موجود در این سازمان سرمایه و پتانسیل اصلی محسوب می‌شوند که با توجه به بررسی‌های انجام شده نسبت تعداد نیروی انسانی و ایستگاه‌ها طبق خدماتی که در سطح شهر ارائه می‌شود دچار محدودیت است که با برگزاری ازمون استخدامی انجام شده ۵۳۵ نفر نیرو به بدنه عملیاتی اضافه می‌شود که تا حد زیادی این خلا تامین خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ح
 
 

نیاز به آموزش و افزایش ارتقا فرهنگ ایمنی بین شهروندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.