در بازدید اعضای شورای شهر مشهد از رادیو زیارت بر بهره گیری از ظرفیت رسانه برای تقویت هویت مذهبی مشهد، تاکید شد.

تعاملی موثر برای ارتقای مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه در بازدید از رادیو زیارت گفت: هر حرکتی که مبنای هویت مذهبی شهر مشهد را تقویت کند در مجموعه برنامه‌های راهبردی شهرداری قرار می‌گیرد و رادیو زیارت نیز برای اجرایی شدن برنامه‌های شهرداری تلاش می‌کند.

او تصریح کرد: از سوی دیگر توان مالی شهرداری برای کمک به رادیو زیارت به دلیل محدودیت بودجه این نهاد محدود است به طوریکه شورای شهر در بودجه سال ۹۵ شهرداری، ۲ میلیارد تومان و در بودجه سال ۹۶ نیز ۲ میلیارد تومان را برای کمک به رادیو زیارت تصویب کرد، اما در نهایت یک میلیارد تومان برای این رسانه هزینه شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: رادیو زیارت می‌تواند از ظرفیت گردشگری مشهد استفاده کند و با جذب آگهی، راه اندازی بخش عربی زبان و راهنمایی زائران عرب زبان مشهد هم به تقویت میزبانی از زائران کمک کند و از لحاظ مالی نیز تقویت شود.
 
محسن حسینی پویا عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد نیز در این بازدید گفت: مدتی است شهرداری مشهد از طریق بیلبورد‌های در سطح شهر مثل پویش مهربانی در صددترویج فرهنگ مدارا و تقویت فرهنگ میزبانی در شهر است که رادیو زیارت در جایگاه رسانه می‌تواند در ترویج این فرهنگ موثر باشد.

موسوی سرپرست سازمان فرهنگی، هنری شهرداری مشهد نیز گفت: انتظار ما از رادیو زیارت این است که به تقویت مبانی معرفتی زائران و مجاوران کمک کند، زیرا این امر به ظرفیت و توان رسانه برمی گردد و دستگاه‌های مدیریت شهری در این زمینه تخصصی ندارند.

او تصریح کرد: همچنین گسترش رفت و آمد‌ها به شهر مشهد آسیب‌های فرهنگی به دنبال داشته است، رادیو زیارت می‌تواند با تقویت مبانی دینی و فکری در شهروندان، احترام به زائر را تقویت کند و جلوی رفتار‌های کاسبکارانه نیز گرفته شود.

محسن نصر پور مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در جمع اعضای شورای شهر در رادیو زیارت گفت: خراسان رضوی تنها استانی است که رادیوی ملی دارد و این رسانه نیز تلاش می‌کند تلاش‌های دستگاه‌های شهری را در خدمت رسانی به زائران انعکاس دهد.

او تصریح کرد: از سوی دیگر رادیو زیارت تلاش می‌کند گستره مخاطبان خود را افزایش دهد به طور مثال دریافت برنامه‌های رادیو زیارت در ۳۰ درصد از خودرو‌ها هم اکنون امکان پذیر است و اگر امکانات بیشتری به رادیو زیارت اختصاص داده شود می‌توان گستره مخاطبان رادیو زیارت را گسترش داد.

هادی افشار صفوی مدیر رادیو زیارت نیز گفت: جایگاه رادیو زیارت در حکم واسطه‌ای بین دستگاه‌های اجرایی حوزه زیارت و مرتبط با زائران است.

او تصریح کرد: اگر کمک مالی به رادیو زیارت تقویت شود می‌توان از خبرنگاران سایر شهر‌ها برای حضور در مشهد دعوت کرد و با اجرای نشست خبری، این خبرنگاران جایگاه سفیر خبری رادیو زیارت را در شهر‌های مختلف کشور داشته باشند و از این طریق به تحقق اهداف رسانه‌ای رادیو زیارت کمک کرد.

واله نعمتیان مدیر خبر رادیو زیارت نیز گفت: از ۲۷ مهر ۹۶ یعنی زمان آغاز راه اندازی رادیو زیارت تاکنون، بخش خبر رادیو زیارت ۱۵۰ گفتگوی ویژه خبری با مسئولان و دو هزار گزارش در قالب تماس تلفنی با مسئولان داشته است و طیف این مسئولان از سطح وزرا تا مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را شامل می‌شده است.

او تصریح کرد: همچنین بخش خبر رادیو زیارت درحادثه سیل عید امسال پوشش خبری از اخبار و وضعیت راه‌ها داشت.

انتهای پیام//م. م
 

تاکید بر تعامل سازنده رسانه و مدیریت شهری به منظور ارتقای مشهد

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.