سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

برنامه‌های توسعه کشاورزی مطابق با مدیریت مصرف آب تنظیم شود

کیخا گفت:برخی برنامه‌های توسعه کشاورزی به عنوان یکی از مصرف کنندگان عمده آب، خارج از چارچوب است و باید اصولی تنظیم شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد علی کیخا عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و فاضلاب گفت: به دلیل عدم برنامه‌ریزی زنجیره‌ای و نبود بازار مناسب، به رغم مصرف بالای آب برای برخی صیفی‌جات، به دلیل پایین بودن قیمت، ارزش برداشت ندارند.

او برنامه‌های توسعه کشاورزی را به عنوان یکی از مصرف کنندگان عمده آب در کشور ، خارج از چارچوب دانست و افزود: انتظاری که ما به عنوان قانونگذار داریم این است که وزارت نیرو به عنوان دستگاه متولی آب، در محدوده اختیارات خود مقابل اقدامات توسعه‌ای غیر اصولی محکم ایستاده و کوتاه نیاید.


بیشتر بخوانید: صنایع آب و فاضلاب کشور قابل رقابت در بازارهای جهانی


کیخا گفت: اگر قرار است کشور راه توسعه خودش را طی کند می‌بایست تمامی قوا وظایف خود را انجام دهند و هر دستگاهی که بر اساس قانون وظیفه و مأموریتی دارد تلاش کند تا از حریم خود پاسداری کند و اجازه ندهد سایر بخش‌های توسعه‌ای در محدوده قانونی وظایف آن‌ها ورود کنند و تصمیماتی خارج از عرف و قاعده علمی بگیرند.

رئیس کمیسیون کشاورزی افزود: کمیسیون تخصصی طی دو سال اخیر پناه دستگاه‌های تخصصی ذیربط با کمیسیون بوده است و تلاش کرده ایم ظرفیت کمیسیون را در خدمت دستگاه‌های مختلف بگذاریم تا بتوانند برنامه‌های خود را بر اساس قانون پیش ببرند.

وی برگزاری نشست با مدیران عامل آب منطقه‌ای کشور در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و فاضلاب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این موضوع کمک می‌کند تا اطلاعات نمایندگان مجلس نسبت به وضعیت آب کشور و چالش‌ها و مشکلاتی که وجود دارد به روز شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.