بختیاری گفت: قرار است برای شهر تهران در مناطق مختلف ۳۷۴ مخزن اضطراری تامین آب شرب احداث و تعبیه شود.

۳۷۴ مخزن اضطرار آب شرب در تهران مستقر می شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب با اشاره به اینکه برای شهر تهران در مناطق مختلف ۳۷۴ مخزن اضطراری تامین آب شرب احداث و تعبیه شود، گفت: مخازن اضطراری تامین آب شرب تهران در مواقعی که زلزله‌ای در شهر تهران رخ دهد، می‌تواند به تامین آب شهروندان تهرانی کمک بسیار زیادی کند.

او ادامه داد: با اجرای این طرح در مواقع اضطرار میانگین بین ۳ تا ۱۰ روز شهر را در شرایط خطرناک دور می‌کند. هم اگنون به صورت نمادین ۳ مخزن در تهران اجرایی شده که امیدواریم مابقی آن تا پایان سال در پایتخت محقق شود.


بیشتر بخوانید: افت سطح آب‌های زیرزمینی به دلیل برداشت‌های بی‌رویه/انسداد ۸ حلقه چاه غیرمجاز طی هفته گذشته در تهران


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: با اجرای این طرح می‌توان به مدت سه روز  آب مورد نیاز برای شرب ۹ میلیون نفر از شهروندان تهرانی را در حالت اضطراری ذخیره و تامین کرد.

او گفت: این ۳۷۴ مخزن می‌تواند ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را ذخیره کند و در هنگام اضطرار و به ویژه زلزله اقدام به تامین آب برای شهروندان کند.

بختیاری با اشاره به میزان اعتبار مورد نیاز برای تحقق این پروژه، اضافه کرد: برای این مخازن ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب منطقه‌ای تهران در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی و ذخیره سد‌های تهران، افزود: میزان بارندگی تهران در سال آبی گذشته ۳۸۷ میلی متر بوده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۴۱ میلی متر بوده است، هم اکنون نیز ذخیره سد‌های پنجگانه تهران ۹۲۰ میلیون مترمکعب است درحالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۶۵۰ میلیون مترمکعب بوده است.

بختیاری گفت: امسال رکورد مصرف آب با روزانه ۳.۷ میلیون مترمکعب در تهران زده شد که مصرف آب شرب تهران بی سابقه بود.

او با بیان اینکه میزان مصرف آب امسال در تهران ۴.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است بیان کرد: این رقم درحالی است که میزان افزایش مصرف هر سال بین ۲ تا ۲.۵ درصد بود.

او با بیان اینکه ۲۰ درصد مصرف آب شرب کشور در پایتخت استفاده می‌شود، گفت: میزان مصرف آب شرب در تهران ۱.۵ میلیارد مترمکعب و در کشور ۶.۷ میلیارد مترمکعب است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه ۵۰ درصد آب شرب تهران از منابع زیرزمینی است تصریح کرد: از ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب شرب تهران، ۷۵۰ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود که این درحالی است که همه دشت‌های تهران ممنوعه یا ممنوعه بحرانی هستند.

۶ ماه دوم سال ۴۷۰۰ میلیارد تومان پروژه آبی در کشور کلنگ زنی می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در ادامه با اشاره به برنامه‌های این شرکت افزود: شرکت در ۶ ماه دوم سال ۴۷۰۰ میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی می‌کند.

بختیاری ادامه داد: در همین جهت ۸۵ کیلومتر رینگ جنوب تهران که از سد ماملو تا نزدیک پرند است کامل و توسط رئیس جمهوری افتتاح می‌شود که با اجرای این طرح مناطق جنوب، جنوب شرق و غرب تهران به آب سد ماملو وصل می‌شوند.

بختیاری در ادامه با تاکید بر این‌که آب شهر تهران کاملا سالم بوده و در هیچ نقطه‌ای آلودگی ندارد، اظهار کرد: ممکن است میزان نیترات در برخی نقاط بالا باشد، اما آسیبی نمی‌رساند. همچنین باید گفت که هیچ دستگاه تصفیه‌ای وجود ندارد که میزان نیترات را کاهش دهد. برای کاهش میزان نیترات آب سرد را با آب چاه مخلوط می‌کنیم و امسال تزریق مستقیم آب چاه به شبکه ممنوع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار