سعیدزاده گفت: استان‌های لرستان، آذربایجان شرقی، کردستان، مازندران، تهران، البرز، قزوین و چندین استان دیگر بیش از ۱۵۵ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر مصرف می‌کنند که تهران و استان البرز در صدر پرمصرف‌ترین مصرف آب در کشور قرار دارد.

زارع/ استان تهران و البرز در صدر مشترکین پرمصرف آببه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی سعید زاده مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب کشور با اشاره به مصرف میانگین آب اعضای هر نفر از تعداد خانوار در شبانه روز، گفت: طبق آمار به دست آمده میانگین مصرف آب در شبانه روز به ازای هر نفر در کشور ۱۵۰ تا ۱۵۵ لیتر است. این در حالی است که این میزان در پایتخت بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ لیتر است.

او ادامه داد: به طور میانگین مصرف به ازای هر نفر در شبانه روز در تهران ۳۰ لیتر بیشتر از میانگین کشور است.
بیشتر بخوانید: ۳۷۴ مخزن اضطرار آب شرب در تهران مستقر می‌شود

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور اضافه کرد: سرانه مصرف خانگی در برخی از کشور‌ها ۱۲۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است که این میزان در کشور‌های توسعه یافته‌ای است که میزان مصرف آب در کشور ما ۱۲۰ الی ۱۳۰ برسد.

سعید زاده گفت: استان‌های لرستان، آذربایجان شرقی، کردستان، مازندران، تهران، البرز، قزوین و چندین استان دیگر بیش از ۱۵۵ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر مصرف می‌کنند که تهران و استان البرز در صدر پرمصرف‌ترین مصرف آب در کشور قرار دارد.

او در ادامه در خصوص قیممت آب گفت: به صورت میانگین هر متر مکعب آب در شبکه توزیع توسط دولت ۴۶۰ تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که قیمت یک آب معدنی نیم لیتری یک هزار و ۵۰۰ تومان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار