سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه:

۶۲ درصد گردشگران عراقی به ایران سفر می‌کنند

رییس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه گفت:بیش از ۶۲ درصد ازعراقی‌هایی که برای گردشگری از عراق خارج می‌شوند، به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن دانایی فر رییس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه در مراسم افتاحیه اجلاس بین المللی و مدل شبیه سازی سازمان همکاری اقتصادی اکو در مشهد گفت: امروز دیپلماسی‌های رسمی کارایی و اثرگذاری ندارند، بنابراین باید سازو کار‌هایی برای روابط بین کشور‌های منطقه طراحی کنیم که بتوانیم به اهدافمان برسیم که همزیستی مسالمت آمیز از آن جمله است.

او با بیان اینکه کشور‌های منطقه فراتر از روابط دیپلماسی کار خود را انجام می‌دهند، تصریح کرد: روابط ایران و عراق و برخی کشور‌های منطقه مبتنی بر نگرش‌های جدیدی است که بازیگران اصلی این نگرش و دیدگاه، مردم و نخبگان بین دو کشور هستند.

رییس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه گفت: این نگاه جدید خود را درخیلی از شاخص‌ها نشان داده که یکی از این شاخص‌ها موضوع گردشگری است، به این منظور روابط ایران با عراق در حوزه‌های صادرات کالا، خدمات فنی مهندسی، انرژی، زیارت و گردشگری سلامت دنبال می‌شود.
 

بیش از ۷ میلیون زائر بین ۲ کشورایران و عراق تردد می‌کنند


دانایی فر با اشاره به اینکه بیش از ۷ میلیون زائر بین ۲ کشورایران و عراق تردد می‌کنند، افزود: این تعداد عدد کمی نیست و هر سال این رقم افزایش پیدا می‌کند. ۶۲صد گردشگران عراقی به ایران سفر می‌کنند، این درحالی است که مزیت و تشویق خاصی برای سفر به ایران در نظر گرفته نشده است.

او تصریح کرد: از بیش از ۳.۵ میلیون زائری که به ایران سفر می‌کنند ۱۸ درصد از آن‌ها برای درمان به ایران می‌آیند.

رییس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه با بیان اینکه در روابط با سوریه نیز این دیپلماسی در حال شکل گیری است،گفت: درحوزه گردشگری سهم خاورمیانه، ۴.۵ درصد و سهم اکو از گردشگران ۴ درصد است.

دانایی فر ادامه داد: ما می‌توانیم این رقم را افزایش دهیم، زیرا جاذبه‌های بین کشور‌ها فقط گردشگری دینی نیست وجاذبه‌های مختلفی در این حوزه وجود دارند که باید توسعه دهیم، اما حلقه مفقوده در این میان این است که ساز و کار لازم را فراهم نکرده ایم.

او تصریح کرد: باید نگاه اقتصادی در اکو غالب باشد، البته جذب گردشگر صرفا به معنی افزایش رفاه نیست، قبل از برنامه ریزی برای زیرساخت‌های رفاهی حوزه گردشگری باید به ایجاد زمینه‌های آرامش روانی توجه شود، زیرا ایمنی، آرامش روانی، گردشگری پاک و اخلاقی امروز در دنیا علاقه‌مندان زیادی دارد.
 
انتهای پیام// ز.م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.