رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای شهر مشهد گفت: اولویت اقتصادی، پاسخ به مسائل اقتصادی شهر است و ایجاد این سازمان در هفت سال پیش به گره گشایی بزرگ در اقتصاد شهر منجر شده است.

اولویت با پاسخگویی به مسائل اقتصادی شهر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای مشهد در اولین نشست تخصصی نقد و بررسی دستاورد‌های اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های مدیریت شهری در پنجمین دوره شورای اسلامی  مشهد، گفت: بزرگترین سرمایه اعتماد مردم به حاکمیت است و از آن می‌توان برای حل مشکلات استفاده کرد، اگر این سرمایه از بین برود ناهنجاری‌های بسیار در جامعه شکل می‌گیرد.

او تصریح کرد: اعتقاد این شورا استفاده از خرد جمعی است و به همین دلیل سامانه‌هایی برای استفاده از نظرات و طرح‌ها برای ایجاد تعامل بیشتر با جامعه پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای شهر مشهد گفت: تأمین منابع مالی نیز باید متنوع باشد تا در سایر حوزه‌های شهری مورد استفاده قرا گیرد و سرمایه‌های راکد نیز باید به جریان افتد.

نوروزی افزود: در برخی موارد یک کارآفرین که توانسته است ۵۰۰ شغل ایجاد کند مورد تقدیر و تکریم قرار نمی‌گیرد.

او با بیان اینکه نقطه قوت شهر مشهد وجود بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) است، تصریح کرد: به همین دلیل حضور زائران و گردشگران در این شهر بسیار بیشتر از مناطق دیگر کشور می‌باشد که حوزه‌های فراوان در مسیر گردشگری این شهر تعریف شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای شهر مشهد گفت: پارسال با وجود رکود در کشور، ۳۰ هزار میلیارد ریال قرارداد در مشهد منعقد شد و همچنین مشکلات ۲۶ پروژه در منطقه ثامن و ۲۰ پروژه در دیگر مناطق این شهر برسی و رفع شد.

نوروزی همچنین هزینه جاری روزانه شهرداری مشهد را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: شهرداری با استفاده از فرصت‌های موجود در شهر، برنامه ریزی مناسب و با استفاده از بند "و" تبصره پنج توانسته است با تهاتر ۵۰ هزار میلیارد ریال بدهی دولت به شهرداری را تسویه کند.

او تصریح کرد: در قرارداد‌های تنظیمی جدید سعی شده است نقاط ابهام به کمترین حد برسد، ولی در عین حال شفافیت قرارداد‌ها مطلوب است.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای شهر مشهد گفت: بیش از ۴۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بند "و" تبصره پنج استفاده شده و نزدیک ۱۰ سال از انعقاد برخی قرارداد‌های شهری گذشته است که با همت اعضای کمیسیون، پروژه‌ها تعیین تکلیف شده و اصلاحیه داشته اند که ارزش امروز آن‌ها به حدود هفتاد هزار میلیارد ریال می‌رسد.
 
انتهای پیام//ف.غ
 

شفافیت قراردادهای تنظیمی جدید مطلوب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار