آغاز اجلاس شبیه‌سازی سازمان همکاری اقتصادی اکو در مشهد

اجلاس شبیه‌سازی و مدل سازمان همکاری اقتصادی اکو با هدف شبیه سازی و کسب آمادگی برای حضور در صحنه‌های دیپلماسی بین المللی آغاز به کار کرد.

آغاز اجلاس شبیه‌سازی سازمان همکاری اقتصادی اکو در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین کشیری دبیر اجرایی اجلاس شبیه سازی و مدل سازمان همکاری اقتصادی اکو در مراسم افتتاحیه این اجلاس گفت: هدف از برگزاری این اجلاس نوعی شبیه سازی و کسب آمادگی برای حضور در صحنه‌های دیپلماسی بین المللی است.
 
او تصریح کرد: معرفی مشهد در حوزه گردشگری، ترانزیت و حمل و نقل بین‌الملی به شیوه دیپلماسی عمومی از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس است.

دبیر اجرایی این اجلاس و نماینده ایران در مجمع جوانان کشور‌های اسلامی گفت: در این اجلاس، دانشجویان منتخب در یک روز نقش وزرای خارجه کشور‌های اکو را بر عهده گرفته و شبیه‌سازی می‌کنند.

کشیری افزود: امروز ویژگی‌های مختلفی برای شهر جهانی و بین المللی برشمرده شده که موضوع همکاری‌های بین المللی از آن جمله است و این مهم به خوبی در مشهد تبلور یافته است.

او تصریح کرد: امروز مشهد در موضوع همکاری‌های بین المللی پیشتاز است و توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند که عضویت‌های سازنده در سازمان‌های بین المللی کلانشهر‌های جهان نظیر متروپلیس و گسترش ارتباطات دوجانبه و خواهرخواندگی با شهر‌های مختلف جهان اسلام گواه بر این موضوع است.

دبیر اجرایی اجلاس شبیه سازی و مدل سازمان همکاری اقتصادی اکو گفت: به پیشنهاد یونسکو در آینده دبیرخانه شهر‌های فارسی زبان در مشهد راه اندازی خواهد شد و همچنین به زودی با همکاری شهرداری و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد تاسیس سینما اکو در مشهد خواهیم بود که افتخاری فرهنگی برای این کلانشهر است.
 
اجلاس شبیه سازی و مدل سازمان همکاری اقتصادی اکو در مشهد با حضور جمعی از نمایندگان دیپلماتیک کشور‌های ایران، ترکیه، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و قزاقستان و دانشجویان نخبه و منتخب در رشته‌های روابط بین‌الملل، علوم سیاسی، حقوق بین‌الملل، گردشگری و زبان انگلیسی از سراسر کشور در مشهد آغاز به کار کرد.

این اجلاس با همکاری بنیاد مطالعات بین الملل، وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با حضور نمایندگانی از ایران، ترکیه، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و قزاقستان از امروز آغاز  و به مدت دو روز ادامه خواهد یافت.
 
انتهای پیام// ز.م
 

برگزاری اجلاس شبیه سازی و مدل سازمان همکاری اقتصادی اکو در مشهد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.