سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هانی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فشار حداکثری واشنگتن موجب قدرتمند‌تر شدن کشورمان شد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا بعد از تحریم‌ِ ایران، نه تنها کشورمان را به زانو در نیاورد، بلکه موجب قدرتمندتر شدن آن شد.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ با اشاره به فشار حداکثری آمریکا، اظهار کرد: بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محور‌های زیادی را در برگرفت، از جمله اینکه آمریکا بعد از تحریم‌های بسیار سخت علیه ایران نتوانست به اهداف خود برسد و اکنون شرایط به نفع ترامپ نیست.

او افزود:کنگره آمریکا قصد دارد رئیس جمهور این کشور را استیضاح و برکنار کند، بنابراین ترامپ علی رغم فشار‌ها و تحریم‌ها به اهداف خود نرسیده که محوری مهم و راهبردی است. رئیس جمهور آمریکا قصد داشت از رهگذر مذاکره با ایران به نوعی یک برگ برنده انتخاباتی داشته باشد که آقای روحانی حاضر به دیدار با او نشد، در نتیجه این برگ برنده از دست ترامپ خارج شد.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: تحریم‌هایی که علیه کشور ما از سوی آمریکا اعمال شده بسیار شکننده بوده، اما ملت ایران برای مقابله با این تحریم‌ها انسجام لازم را از خود نشان دادند، بنابراین واشنگتن نتوانست کشورمان را به زانو در بیاورد.

هانی زاده ادامه داد: به نظر می‌رسد که محور‌های سخنان رهبر انقلاب می‌تواند به عنوان یک استراتژی نظامی، سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران تلقی شود.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: آمریکا در طول سال‌های اخیر ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده، اما نه تنها به اهداف خود دست  نیافتند، بلکه در مقابل جز ضرر و شکست  چیزی عایدشان نشد. این نشان می‌دهد که هژمونی واشنگتن اکنون رو به افول رفته است.

او با بیان اینکه آمریکا بدهکار‌ترین کشور جهان تلقی می‌شود، خاظر نشان کرد: هزینه‌های سنگین نظامی واشنگتن در منطقه موجب انزوای بیشتر کاخ سفید شده است و این کشور نخواهد توانست با استفاده از فضای جامعه جهانی علیه کشورمان اجماع سازی کند.


بیشتر بخوانید: فشار حداکثری آمریکا منجر به خود باوری در حوزه اقتصاد بدون نفت/ خود باوری بزرگترین پیروزی برای ملت ایران در برابر فشار حداکثری واشنگتن است 


گفتنی است حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران، در بخشی از سخنان خود سیاست فشار حداکثری آمریکا را سیاستی شکست خورده و بی‌فرجام خواندند و گفتند که آمریکایی‌ها خیال می‌کردند با تمرکز بر فشار حداکثری به‌ویژه در زمینه اقتصادی، می‌توانند ایران را به نرمش و زانو درآورند، اما خودشان دچار زحمت و مشکل شده اند.

ایشان با اشاره به تلاش ناکام اخیر امریکایی‌ها برای ایجاد و القای حالتی حتی نمادین از شکست ایران افزودندکه آن‌ها برای وادار کردن رئیس جمهور کشورمان به ملاقات، به التماس هم افتادند و رفقای اروپایی را هم به کمک خواستند، اما نتوانستند و تا این ساعت فشار حداکثری شکست خورده و بنده قاطعانه می‌گویم که تا آخر هم در این فشار حداکثری شکست خواهند خورد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.