کارشناس مسائل بین الملل گفت: اگر تلاش اعضای یهودی کنگره آمریکا برای نجات ترامپ با شکست مواجه شود، استیضاح ترامپ جدی خواهد بود.


ترامپ به هر دری برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ می‌زند/وجود ترامپ در کاخ سفید دلیل اصلی افزایش هزینه‌های سیاسی واشنگتن/ترامپ به دنبال دری برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰/ ممکن است فعالیت ترامپ به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کشیده نشود/ آخرین امید ترامپ برای نجات از استیضاح به لابی صهیونیستی و رهبران آن/کنگره آمریکا به شدت تحرکات ترامپ را رصد می‌کند/حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ با اشاره به استیضاح احتمالی ترامپ در پی حواشی گسترده‌ تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی‌اش، اظهار کرد: این آبرو ریزی ترامپ ثابت کرد که رئیس جمهور قابل اعتمادی نیست و از توانمندی سیاسی بالایی برای اداره ایالات متحده برخوردار نیست.

او افزود: ترامپ اشتباهات بسیاری مرتکب شد به عنوان مثال خروج از برجام، اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران، تقابل با چین و روسیه، شکست طرح معامله قرن، شکست مذاکره با کره شمالی، شکست کودتای آمریکایی علیه دولت ونزوئلا جزئی از کارنامه سیاه ترامپ در طول ۳  سال گذشته تلقی می‌شود.

هانی زاده با اشاره به تماس اخیر رئیس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی اش، توضیح داد: افتضاح ترامپ نشان داد که به هر دری برای پیروزی در انتخابات می‌زند. کنگره‌ی آمریکا به این نتیجه رسیده که وجود ترامپ در کاخ سفید هزینه‌های سیاسی واشنگتن را به شدت افزایش داده و آمریکا را در سطح جهان منزوی کرده است.

کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: کنگره آمریکا به خصوص حزب دموکرات در صدد استیضاح ترامپ  است، البته رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز رسمی بررسی درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را اعلام کرد،  بنابراین طی ماه‌های آینده رئیس جمهور واشنگتن با چالش جدی کنگره آمریکا مواجه خواهد شد.

او ادامه داد: ترامپ طی روز‌های گذشته با سران لابی صهیونیستی در ایالات متحده نشستی داشته و بخشی از خدمات خود را به اسرائیل تسریع کرده است و شناسایی جولان به عنوان اراضی اشغالی فلسطین، بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تقابل با ایران جزئی از خدمات رئیس جمهور واشنگتن به اسرائیل بود که مورد تایید لابی صهیونیستی و رهبران آن قرار گرفته است، به نظر می‌رسد که اکنون آخرین امید ترامپ به لابی صهیونیستی و رهبران آن است تا او را از استیضاح نجات دهند.


بیشتر بخوانید:بررسی استیضاح ترامپ کلید خورد 


هانی زاده افزود: در حال حاضر یک سری تحرکاتی بین اعضای یهودی کنگره آمریکا و سایر اعضای آن برای نجات ترامپ شروع شده است که اگر این تلاش‌ها به شکست مواجه شود بدون شک استیضاح ترامپ جدی خواهد بود و ممکن است به انتخابات ریاست جمهوری آینده کشیده نشود.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد:برخی از اطرافیان ترامپ و مشاوران او اعلام کرده اند که تماس‌های ترامپ با سران جنایت کار سعودی مانند محمد بن سلمان برای وجه آمریکا خطر آفرین خواهد بود و به همین دلیل اعلام شده که هرگونه تماسی بین کاخ سفید با سران سعودی و اوکراین منتشر نخواهد شد و جزء اسناد فوق سری تلقی می‌شود، همچنین تماس‌هایی که صورت خواهد گرفت محرمانه باقی خواهد بود.  این موضوع نشان می‌دهد که کنگره آمریکا به شدت تحرکات ترامپ را رصد می‌کند.

گفت‌وگوی تلفنی اخیر دونالد ترامپ با همتای اوکراینی خود حواشی گسترده‌ای را به دنبال داشته است. به تازگی تعدادی از افشاگران ناشناس اعلام کردند ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولودیکیر زلنسکی خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن، نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شده است.

به دنبال این خبر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این مجلس بررسی رسمی استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود آغاز می‌کند، همچنین مقامات آمریکایی با اعلام اینکه ترامپ قانون اساسی این کشور و قسم خود را زیر پا گذاشته، نسبت به سوء استفاده شخصی ترامپ از پست ریاست جمهوری جهت تحقق بخشیدن به دستاورد‌های سیاسی خود ابراز نگرانی کردند. دولت ترامپ با فشار اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت متن این مکالمه تلفنی را منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار