سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان قطب اصلی قرآن کشور است

قائم مقام و دبیر شورای توسعه قرآنی کشور گفت:اصفهان قطب اصلی قرآن کشور است چراکه تعدد موسسات قرآنی در این استان نشان دهنده علاقه مردم به قرآن است و سایر استان‌ها نیز باید در این زمینه از این منطقه الگو بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم مقام و دبیر شورای توسعه قرآنی کشورامروز در نشست بررسی وقف مشارکتی در حوزه امور قرآنی، اظهار داشت: اصفهان قطب اصلی قرآن کشور است چراکه تعدد موسسات قرآنی در این استان نشان دهنده علاقه مردم به قرآن است و سایر استان‌ها نیز باید در این زمینه از این منطقه الگو بگیرند.

او دلیل وجود ظرفیت بالای قرآنی در استان اصفهان را ریشه در ظرفیت تاریخی این شهر دانست و گفت: استان اصفهان همواره در طول تاریخ در همه عرصه‌ها سرآمد بوده و مایه افتخار کشور و جهان اسلام است.

قائم مقام و دبیر شورای توسعه قرآنی کشور در ادامه به نقش و جایگاه شهیدان در ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که اجر خانواده شهدا در قیامت بی شک بیشتر از شهدا است، زیرا والدین این فرزندان را به نقطه پرواز رسانده‌اند و دوری‌ها و مصیبت‌ها بعد از شهادت تا پایان عمر همراه خانواده شهید است؛ خانواده شهید در یک مسیر طولانی مصیبت را تحمل می‌کند و اجر خانواده شهید اصلا کمتر از شهید نیست و از خداوند می‌خواهیم که ما را به شهادت نزدیک کند.

او بیان داشت: قرآن تنها شهدا و انسان‌هایی که بر اساس قرآن زندگی می‌کنند را زنده به حساب می‌آورد و این افراد بهره‌مند از حیات طیبه هستند.

محمدی با بیان اینکه اگر کسی بتواند قرآنی باشد و به شهادت برسد مصداق دو نوع حیات طیبه در دنیا و آخرت است و در نزد خداوند متعال واقع می‌شود، افزود: شهید قرآنی عالی‌ترین مصداق بقیه الله است، تحول روحی و معنوی که شهید حججی در دنیا ایجاد کرد موجب شد نام این شهید در کنار نام امام خمینی (ره) بدرخشد و این یک افتخار بسیار بزرگ برای مردم اصفهان و نجف آباد است.

او تصریح کرد: هر جامعه‌ای که بخواهد پیشرفت کند باید متصل به وقف شود، علت پیشرفت اروپاییان اتصال مسیحیت به وقف است چراکه وقف یک صدقه جاریه است.

انتهای پیام/م

 

نشست بررسی وقف مشارکتی در حوزه امور قرآنی

برچسب ها: قرآن ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.