سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبارحوادث هشتم مهر ماه ۹۸؛

کشف محموله ۲۹۵ کیلویی حشیش در اصفهان / کشف لاستیک قاچاق در "نائین

مهم‌ترین حوادث امروز هشتم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز هشتم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف محموله ۲۹۵ کیلویی حشیش در اصفهان

سردار" مهدی معصوم بیگی"فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین گشت زنی در حاشیه یکی از محور‌های مواصلاتی استان به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ شده مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

او افزود: پس از متوقف شدن خودروی مذکور در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این خودرو به عنوان راه پاک کن خودروی حامل مواد مخدر عمل می‌کرده است.

سردار معصوم بیگی، اظهار داشت: لحظاتی بعد یک دستگاه خودروی وانت مزدا حامل مواد مخدر از محل عبور کرده و بدون توجه به دستور ایست ماموران از صحنه متواری شد، اما سرانجام در یک عملیات تعقیب و گریز متوقف و در بازرسی از آن ۲۹۵ کیلوگرم حشیش و ۵۰ کیلوگرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در این عملیات ۲ سوداگر مرگ دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان ماموریت نظارت و کنترل بر راه‌های صعب العبور، جاده‌های خاکی، مناطق کویری و کور استان را دارد گفت: نیرو‌های جان برکف یگان تکاوری استان به صورت شبانه روز و در سخت‌ترین شرایط ماموریت تامین نظم و امنیت را انجام داده و نقشه‌های سوداگران مرگ و قاچاقچیان کالا را نقش بر آب می‌کنند.
 

کشف لاستیک قاچاق در "نائین

سرهنگ "ایرج کاکاوند"فرمانده انتظامی شهرستان نائین در تشریح این خبر گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید "شرافت" فرماندهی انتظامی شهرستان نائین حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی کامیون کشنده مشکوک و به منظور بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او گفت: ماموران پس از متوقف شدن خودرو با بررسی مدارک بار خودرو که حامل تعداد ۶ حلقه لاستیک مربوط به خودرو‌های سنگین بود، متوجه مغایرت اطلاعات اسناد با بار آن شده و به همین جهت طی هماهنگی با مقام قضائی آن را توقیف کردند.

سرهنگ کاکاوند، ارزش محموله قاچاق مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه پرونده جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مخلان نظم اقتصادی جامعه و قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
 

دستگیری سارق ارز‌های گردشگر چینی، در "کاشان

سردار "مهدی معصوم بیگی"فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: در پی شکایت یک گردشگر چینی به پلیس آگاهی شهرستان کاشان مبنی بر سرقت ۱۱ هزار یورو معادل ۱۴ میلیارد ریال از وی توسط راننده یک دستگاه خودروسواری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات از این گردشگر مشخصات سارق را دریافت کرده و با یک کار علمی و تخصصی ویژه موفق شدند وی را در کمتر از ۱۲ ساعت شناسایی و دستگیر کنند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه فرد سارق، راننده شخصی گردشگر خارجی بود گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم تمامی وجوه نقد سرقتی کشف و به مالباخته بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی گفت: گردشگر خارجی هنگام تحویل وجوه مسروقه در خصوص رسیدگی سریع به پرونده وی و دستگیری سارق وجوهش در کمترین زمان ممکن از نیروی انتظامی قدردانی کرد.
 

جاسازی بیش از یک میلیارد کالای قاچاق زیر بار علوفه

سرهنگ "سهراب قرقانی" فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید "رئیسیان" فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون بنز باری حامل علوفه مشکوک و خودرو را جهت بررسی دقیق‌تر متوقف کردند.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: پس از متوقف شدن خودرو ماموران با هماهنگی مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در این عملیات یک انواع کالای خارجی قاچاق شامل تعداد یک هزار و ۹۵۰ قلم انواع لوازم بهداشتی و آرایشی، ۳ هزار و ۹۴۰ بطری نوشیدنی، ۱۰ هزار و ۶۰۰ عدد فندک، یک هزار و ۸۰۰ عدد باطری و ۴۱۰ قلم مواد خوراکی خارجی که به صورت بسیار ماهرانه‌ای زیر بار علوفه‌ها جاسازی شده بودند کشف شد.

سرهنگ قرقانی با بیان اینکه این محموله‌ها فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و از استان‌های جنوبی کشور به صورت قاچاق بارگیری شده بودند گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان با اشاره به دستگیری راننده خودرو و تحویل وی به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در سال رونق تولید با شدت و قاطعیت تمام با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
 

پیدا شدن جسد جوان گردشگر ۳۲ ساله در رودخانه آب ملخ

رئیس جمعیت هلال احمر سمیرم گفت: این جوان بوشهری روز جمعه پنجم مهر در رودخانه آب ملخ غرق شده بود و جسدش با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر و اهالی روستای آب ملخ بعد از گذشت سه روز یک کیلو متر پایین‌تر از تخت سلیمان آب ملخ در کنار رودخانه پیدا شد پیدا شد.

او افزود: یک ماه گذشته نیزدختر جوانی در رودخانه آب ملخ غرق شد و هنوز جسد وی پیدا نشده است.

آب ملخ یکی از نقاط گردشگری در ۶۵ کیلومتری جنوب سمیرم و ۲۲۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده و دارای آبشاری زیبا و رودخانه‌ای خروشان است.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.