سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سروری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برجام به شکل ناقص‌الخلقه‌ای در قالب اینستکس رونمایی شده است/ تشدید تحریم‌ها با خروج آمریکا از برجام

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب گفت: برجام از موضوع اصلی خودش تغییر ماهیت داده است و به شکل ناقص‌الخلقله‌ای خودنمایی می‌کند.

پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برجام کاملاً از مدار خودش خارج شده است و خروج آمریکا از برجام، موجب شده است که اغلب تعهدات این معاهده مثل رفع تحریم‌ها و تهدیدها که هدف اصلی ما در مذاکره بود، نه‌تنها انجام نشود بلکه منجر به تشدید تحریم‌ها شده است.

او تصریح کرد: برجام از موضوع اصلی خودش تغیر ماهیت داده است و امروز به شکل ناقص‌الخلقله‌ای در قالب اینستکس خودنمایی می‌کند که اینستکس نیز ناکار آمدی خودش را بسیار بیشتر از برجام نشان داده است. این مسئله بیان می‌کند که اروپایی‌ها آلت دست آمریکایی‌ها هستند و اساساً اراده‌ای برای حل مشکل در غالب برجام را ندارند.

او ادامه داد: اروپایی‌ها قدرت و جسارت مقابله با آمریکا را ندارند و این توانایی را در آن‌ها نمی‌توان دید؛ لذا ایران امیدی برای ادامه مذاکره ندارد. اما ما نمی‌توانیم از حقوقمان دست برداریم و تکالیف و تعهداتی را که طرف اروپایی و آمریکایی داشته است فراموش کنیم، زیرا ما تمام تعهدات خود را کامل کردیم و اساساً هیچ دریافتی از برجام نداشتیم.

او در پایان گفت: ما باید این مسئله را غربی‌ها و سازمان ملل مطالبه کنیم و بهترین محل برای دیپلماسی و صحبت با افکار عمومی و مجامع بین‌المللی، سازمان ملل است.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب سیاسی ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.