سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطا خبر داد؛

احتمال قصور لایه‌های پایینی شهرداری تهران در حذف عنوان شهید از تابلو معابر

رئیس کمیته بررسی موضوع حذف عنوان شهید از تابلو معابر گفت: احتمال دارد که این اقدام با قصوری از سوی لایه‌های پایینی شهرداری صورت گرفته باشد و ما این را نفی نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری که امروز (شنبه ششم مهرماه) در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه به خاطر فداکاری کسانی که برای حفظ تمامیت ارضی کشور از جان خود گذشتند، این ایام برای ما ارزشمند است، گفت: ما هم مانند هر ملت دیگری که قهرمانان خود را ارج می‌نهند، این کار را می‌کنیم، چراکه موضوع از جهت ارزش‌های اسلامی هم برای ما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، لذا مقام شهدا را ارج می‌نهیم.

وی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر شبهاتی درخصوص حذف عنوان شهید از تابلو برخی از معابر شهری مطرح شد، افزود: در این مسئله موضع مدیریت شهری مشخص بود و مدیریت ارشد شهرداری هم موضع روشنی از خود نشان داد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در کمیسیون حقوقی یک کمیته تحت عنوان بررسی تابلو‌های مزین به نام شهدا تشکیل شد، گفت: در این کمیته مقرر شد که حداکثر ظرف یک ماه نتایج بررسی‌ها اعلام شود.

اعطا ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های مطرح شده هدف از تشکیل این کمیته حقیقت یابی مسئله است و قرار است به این موضوع از منظر نظارتی نگریسه شود و در نهایت گزارشی جامع و کامل از آن تهیه و به شورا ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مشخص شود زمان این موضوع مربوط به چه وقتی است، افزود: در بحث حذف نام شهدا دو نوع موضع‌گیری را باید از یکدیگر متمایز کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم ما مثل هر ملت دیگری نسبت به قهرمانان ملی خود توجه دارند، گفت: وقتی آن‌ها چنین اخباری را می‌شنوند، حق دارند که نسبت به آن حساسیت نشان دهند، لذا این بخش از موضوع که مربوط به کسانی است که احساسات آن‌ها جریحه‌دار شده برای ما قابل احترام است.

اعطا تصریح کرد: اما بخش دیگر موضوع مربوط به کسانی است که یک مسئله اعتقادی و ارزشی را دستاویزی برای رقابت‌های سیاسی کرده‌اند که ما نسبت به این قسمت اشکال وارد می‌کنیم و نمی‌توانیم آن را بپذیریم.


بیشتر بخوانید: انتقال تابلو مزین به نام «شهید» به مکانی خارج از دید در شهر تهران + عکس


سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: نه شورا و نه شهردار به دلایل مختلفی نمی‌توانند نسبت به حذف نام شهدا بی تفاوت باشند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس کانون انسجام و وحدت ملت ایران است، گفت: چطور ممکن است برخی از افراد ارزش‌های دفاع مقدس را دستاویزی قرار دهند که موجب تفرقه شود؟

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ۳ مهر ماه سال جاری مبنی بر اینکه افتخاری برای کوی و برزن‌هاست که نام شهید بر فراز آن‌ها بدرخشد، گفت: این نکته مهمی است و رویکرد شورا هم در همین راستا قرار دارد.

اعطا با اشاره به مأموریت خود برای تهیه گزارش یک ماهه در این خصوص و ارائه آن به رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: بنا نداریم در طول مدت یک ماه که این موضوع را بررسی می‌کنیم مرتب گزارش دهیم، زیرا مأموریت ما از جنس حقیقت یابی درباره امری است که نسبت به آن ابهام وجود دارد، لذا گزارشات اولیه توسط یک تیم کارشناسی تهیه می‌شود تا به یک گزارش جامع برسیم که برای افکار عمومی اقناع کننده باشد.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که در لایه‌های پایینی شهرداری نسبت به این موضوع قصوری صورت گرفته باشد که ما آن را نفی نمی‌کنیم و ممکن است این اقدام مربوط به ۵ سال و یا ۵ ماه گذشته باشد که وظیفه این کمیته هم کشف همین موارد است.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با تأکید بر اینکه ما نسبت به این موضوع هیچ پیش فرضی نداریم، گفت: تنها پیش فرض ما این است که شورا و مدیریت شهری چنین امری را نمی‌پذیرد و اگر مشاهده شود که این اقدام در این دوره صورت گرفته برخورد جدی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد برخی از تابلو‌ها مربوط به گذشته بودند، افزود: معنای آن هم این نیست که در دوره قبل نسبت به آن بی توجهی شده است.

اعطا در ادامه در پاسخ به سئوالی درخصوص اسکان‌های غیر رسمی در حاشیه شهر تهران تصریح کرد: این موضوع مسئله پیچیده‌ای است و نمی‌توان با یک راه حل کوتاه مدت آن را حل کرد، لذا رویکرد ما این است که یک راهکار بلند مدت داشته باشیم و در کنار آن راهکار‌های کوتاه مدتی را هم برای کاهش مشکلات کسانی که در این فضا‌ها مستقر هستند، ایجاد کنیم.

وی در خصوص اظهارات استاندار تهران مبنی بر اینکه اگر مراکز بهاران به بهزیستی واگذار نشود، موضوع را به مراجع قضایی منعکس می‌کنیم، گفت: من این موضوع را با آقای هاشمی رئیس شورای شهر تهران مطرح کردم و وی هم از موضوع مطلع نبود که تا این حد مسئله‌زا شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: در موضوع واگذاری املاکی که شهرداری در تملک دارد یک ترتیبات قانونی وجود دارد که به قانون شهرداری‌ها آمده و شورا هم مجاز است که چنین مصوبه‌ای را انجام دهد و لازمه آن هم ارائه لایحه از طرف شهرداری به شوراست.

اعطا با تأکید بر اینکه تا زمانی که شهرداری لایحه ندهد، نمی‌توان گفت که شورا با این واگذاری موافق یا مخالف است، گفت: این موضوعات را می‌توان با گفت‌وگو حل کرد و لازم نبود که شورا با این ادبیات مورد خطاب قرار گیرد.

انتهای پیام/

توضیحات اعطا درباره حذف عنوان شهید از تابلو معابر پایتخت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.