سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای جلوگیری از رسوایی‌های بیشتر رئیس‌جمهور آمریکا

دسترسی به متن تماس‌های تلفنی ترامپ با محمد بن سلمان و پوتین محدود شد

کاخ سفید دسترسی به متن تماس‌های تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با سران عربستان سعودی و روسیه را محدود کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه آمریکایی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد کاخ سفید دسترسی به متن تماس‌های تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را محدود کرده و آن‌ها در فهرست اسناد فوق محرمانه قرار داده است.

یک مقام آگاه با تایید این خبر اظهار داشت کاخ سفید با درخواست تعدادی از مسئولان آمریکایی که خواستار انتشار متن گفت‌وگوی ترامپ با بن سلمان بودند، مخالفت کرده و با اعلام اینکه این مطالب در فهرست اسناد محرمانه است از انتشار عمومی آن جلوگیری کرده است.

به گفته این مقام آگاه، مکالمه اخیر ترامپ با ولیعهد سعودی شامل مواردی که امنیت ملی را تهدید کند، نبوده است.

کاخ سفید همچنین از انتشار نسخه‌ای از مکالمات تلفنی ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه جلوگیری کرده و بر دسترسی به بقیه مکالمات محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای اعمال کرده است.

کاخ سفید در حالی اقدام به محدود کردن دسترسی‌ها به متن مکالمات ترامپ با سران خارجی کرده است که گفت‌وگوی تلفنی اخیر ترامپ با همتای اوکراینی خود حواشی گسترده‌ای را به دنبال داشته است. به تازگی تعدادی از افشاگران ناشناس اعلام کردند ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولودیکیر زلنسکی خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن، نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شده است.

به دنبال این خبر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این مجلس بررسی رسمی استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود آغاز می‌کند. همچنین مقامات آمریکایی با اعلام اینکه ترامپ قانون اساسی این کشور و قسم خود را زیر پا گذاشته، نسبت به سوء استفاده شخصی ترامپ از پست ریاست جمهوری جهت تحقق بخشیدن به دستاورد‌های سیاسی خود ابراز نگرانی کردند. دولت ترامپ با فشار اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت متن این مکالمه تلفنی را منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد.

پیشتر نیز مکالمات ترامپ با سران استرالیا و مکزیک به طرز شرم آوری در رسانه‌ها منتشر شده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.