سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر شیوع بیماری هاری در شهربابک با آغاز فصل سرما

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت:با آغاز فصل سرما حیوانات وحشی برای تهیه غذا به سمت نواحی مسکونی می آیند و از آنجا که این حیوانات مخزن بیماری هاری در طبیعت هستند، شیوع بیماری هاری افزایش خواهد یافت.

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: از ابتدای امسال تا کنون واکسیناسیون نزدیک به ۱۰۰۰ قلاده سگ شامل سگ نگهبان، گله و سگ‌های صاحبدار در سطح این شهرستان انجام گرفته است.

او افزود: شبکه دامپزشکی شهربابک به منظور پیشگیری از بروز بیماری هاری در جمعیت سگ‌های گله در مناطق روستایی طرح مایه کوبی بیماری هاری را با همکاری بخش خصوصی انجام داده است.

اسدی تصریح کرد: هاری یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده که بهترین راه کنترل و پیشگیری از آن، واکسینه کردن سگ‌های خانگی، سگ‌های گله و نگهبان است که از ابتدای سال تا کنون بیماری هاری ۸ راس گوسفند و گاو از دامداری‌های این شهرستان مورد تایید انستیتو پاستور تهران قرار گرفته است.

او با اشاره به احتمال افزایش موارد ابتلا به هاری با آغاز فصل سرما، اظهار داشت: با آغاز فصل سرما حیوانات وحشی (مانند شغال، گرگ، روباه و ...) برای تهیه غذا به سمت نواحی مسکونی شهرها، روستاها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها مهاجرت کرده و از آنجا که این حیوانات مخزن بیماری هاری در طبیعت هستند، شیوع بیماری هاری افزایش خواهد یافت لذا دامداران باید نسبت به حصارکشی کامل دامداری‌های خود اقدام کنند تا از ورود حیوانات وحشی به دامداری جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ی

دامداران نسبت به حصار کشی دامداری ها اقدام کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.