سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادواره شهدای عشایر شهرستان رابر برگزارشد

یادواره ۲۱۴شهید عشایر شهرستان رابر و۱۲۹ شهید منطقه هنزا با حضور رئیس سازمان بسیج عشایرکشور در روستای جواران برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سردار سیف رییس سازمان بسیج عشایری کشور با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا در جمع مردم روستای جواران رابر گفت: عشایر کشور حق بزرگی برگردن ما دارند و عشایر در پیروزی انقلاب و تثبیت نظام نقش بسیار حائز اهمیت دارند و ازانجا که برگزاری کنگره ملی شهدای عشایر در دستور کار سازمان قرار گرفته یکی از برنامه‌های سازمان برگزاری یادواره‌های شهدای عشایر در بخش، شهرستان و استان‌ها است.

سردار سیف افزود: ده هزارشهید عشایر، شهدایی بودند که خط شکن جبهه‌های جنگ بودند و همه فرماندهان می‌دانند در زمان جنگ کسانی که پشت محکم فرمانده و خط شکن وپاتک‌های دشمن را دفع می‌کردند شهدای عشایر بودند.

او ادامه داد: کنگره شهدای عشایرکشور باسه رویکرد فرهنگی، خدمت رسانی و وحدت اقوام برگزار می‌شود، رویکردفرهنگی خمیرمایه یادواره ها است که در این راستا باید تلاش شود، رویکردخدمت رسانی به جامعه عشایر با توجه به خواسته شهدای عشایر برنامه ریزی شده است.

سیف گفت: در وصیت نامه بعضی شهدای عشایر قید کرده اند که بعد از شهادت در منطقه عشایری زادگاه خود دفن شوند تا مسئولین بدانند وضعیت مناطق عشایری چگونه است و به آن مناطق توجه و مشکلات مردم را حل کنند.

او بیان داشت: خدمت رسانی به خانواده شهدای عشایر طبق خواسته شهدا از نظر درمانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی شده وبه تناسب هرشهید درهرمنطقه خدمت رسانی می‌شود

او رویکرد سوم برگزاری یادواره شهدای عشایر را وحدت اقوام عنوان کرد و افزود: این جمعیت را شهدای یادواره دعوت کرده اند و بنا داریم همه طوایف ایلات و اقوام را درکنار هم داشته باشیم که به تمام دنیا نشان دهیم که عشایر یکدست و یکپارچه‌ی امر مسلمین آماده مبارزه و مقابله با توطئه‌های برنامه ریزی شده برای نظام جمهوری اسلامی هستند.
انتهای پیام /ی

برگزاری یادواره شهدا در رابر

برچسب ها: شهدا ، سپاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.