سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشرف غنی:

در دادگاه ویژه به اتهامات عبدالله و نبیل پاسخ می دهم/ آنها باید محاکمه و زندانی شوند

رئیس جمهور افغانستان گفت باید درباره اتهامات اخیر عبدالله و نبیل به وی محکمه خاص ایجاد شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که اتهامات فساد اداری‌ که اخیر توسط عبدالله عبدالله و رحمت الله نبیل، دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری به او وارد شده باید ثابت شود وگرنه هر دو باید محاکمه و سپس به زندان بروند.

پیش از این عبدالله و رحمت‌الله نبیل به اشرف غنی، رئیس جمهور و رقیب انتخاباتی خود اتهام وارد کرده بودند که وی خلیل‌الله فیروزی، رئیس پشین کابل‌بانک که به جرم اختلاس و فساد مالی زندانی بود را به خاطر سودجویی در پیکارهای انتخاباتی از زندان آزاد کرده است.

محمد‌ اشرف غنی در این باره اظهار داشت: «خلیل الله فیروزی به خاطر بیماری از زندان خارج شده و تحت نظر نیروهای امنیتی است؛ من حاضرم در برابر اتهامات پاسخگو باشم؛ درباره اتهامات داکتر عبدالله و آقای نبیل می‌خواهم که یک محکمه خاص ایجاد شود تا آنان اتهامات‌شان را ثابت کنند، اگر این حرف‌های‌شان کمپاینی باشد، باید نخست محاکمه و بعد به زندان فرستاده شوند. من می‌گویم اگر سند دارید و ادعا می‌کنید، بروید به محکمه و من به هر اتهام توضیح می‌دهم.»

گفتنی است که خلیل‌الله فیروزی، رئیس پیشین کابل بانک به اتهام فساد اداری زندانی شده بود و دو ماه پیش بر اساس حکم ویژه اشرف غنی از زندان خارج و تحت نظر خانگی قرار گرفت.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است روز شنبه هفته آینده برگزار شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.