دوستم: اشرف غنی در مساله دیورند با پاکستان معامله کرده است

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان طی سخنرانی در مراسمی در بدخشان گفت: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور در مورد خط دیورند با عمران خان معامله کرده است.

دوستم: اشرف غنی در مساله دیورند با پاکستان معامله کرده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان طی سخنرانی در مراسمی در بدخشان گفت: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور در مورد خط دیورند با عمران خان معامله کرده است.

به گفته دوستم، اگر در مورد خط دیورند معامله نشده باشد، نخست وزیر پاکستان چطور می تواند در شرایط فعلی آمده و خط دیورند را افتتاح کند.

گفتنی است که چندی پیش پاکستان فعالیت گذرگاه مرزی تورخم را به صورت 24 ساعته کرد و برخی مقامات افغانستان نیز در مراسمی که  به این مناسبت برگزار شده بود شرکت کردند. در لوح افتتاح این گذرگاه، از بندر تورخم به عنوان «مرز رسمی میان افغانستان و پاکستان» یاد شده است در حالی که افغانستان خط دیورند را به عنوان مرز رسمی دو کشور قبول ندارد. یک روز پس از آن، وزارت خارجه افغانستان به این اقدام پاکستان واکنش نشان داد و اعلام کرد که دیورند مرز رسمی افغانستان و پاکستان نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار