امروز چهارشنبه مهلت کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به پایان می رسد و پس از سکوت دو روزه، ساعت هفت روز شنبه (6 میزان/ مهر) روند رای گیری آغاز می شود.

مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امشب پایان می یابدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امروز چهارشنبه مهلت کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به پایان می رسد و پس از سکوت دو روزه، ساعت هفت روز شنبه (6 میزان/ مهر) روند رای گیری آغاز می شود.

این انتخابات میان 15 نامزد برگزار خواهد شد. پیش از این 18 نفر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده بودند که «زلمی رسول» و «شیدا محمد ابدالی» به نفع اشرف غنی کناره گیری کردند و تیم انتخاباتی «حنیف اتمر» نیز به دلیل اختلافات فروپاشید.

در حال حاضر، تیم «دولت ساز» به رهبری اشرف غنی و « ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله از تیم‌های انتخاباتی مطرح انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور محسوب می‌شوند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حالی برگزار می شود که بسیاری از شخصیت های مطرح این کشور از جمله حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین با برگزاری انتخابات مخالفت کرده و خواستار تعویق آن شده اند.

کرزی بر این باور است که در شرایط کنونی امکان برگزاری انتخابات شفاف و آزادانه وجود ندارد و برگزاری انتخابات به روند صلح که اولویت نخست این کشور است صدمه می‌زند اما کمیسیون انتخابات افغانستان مصمم است که انتخابات را در زمان تعیین شده برگزار کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار