سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملکرد بهتر کارت‌های گرافیکی AMD نسبت به مدل‌های مشابه شرکت انویدیا

شرکت AMD موفق شد با کارت‌های گرافیکی جدید پس از ۵ سال رقیب قدرتمند خود را پشت سر بگذارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت AMD در سال‌های اخیر در حوزه طراحی و ساخت کارت‌های گرافیکی پیشرفت چشمگیری کرده و توانسته است خود را به عنوان یکی از مدعیان این صنعت معرفی کند. ای‌ام‌دی با طراحی کارت گرافیک Ryzen توانست با قدرت از شرکت انویدیا برای اولین بار در طول ۵ سال گذشته سبقت بگیرد.


بیشتر بخوایند: عرضه جدیدترین Surface مایکروسافت با تراشه جدید اینتل


یکی از وب‌سایت‌های تخصصی فناوری در چین مدعی شد پردازنده Ryzen 5 3500X با توانایی‌های خاص خود به خوبی قادر به رقابت با کارت‌های گرافیک شرکت انویدیا است و حتی آن‌ها را پشت سر می‌گذارد. به دلیل قدرت بالای پردازنده گرافیکی جدید شرکت ای‌ام‌دی برای کسب بهترین نتیجه عملکردی در رایانه، باید سایر قطعات سخت‌افزاری را هماهنگ و در حد آن انتخاب کرد. به عنوان مثال حداقل رم لازم برای هماهنگی با این پردازنده گرافیکی ۱۶ گیگابایت است. 

قدرت‌نمایی ای‌ام‌دی با تولید پردازنده گرافیکی Ryzen 5 3500X

رایانه مجهز به پردازنده Ryzen 5 3500X به راحتی قادر به پشتیبانی و پخش تصاویری با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل است. متوسط سرعت نمایش تصاویر با این پردازنده ۶۵ فریم در ثانیه اعلام شده است. با چنین توانایی مطمئنا کاربر می‌تواند شرایط نصب و اجرای هرگونه بازی با هر کیفیتی را در رایانه فراهم کند. 

سرعت متوسط نمایش تصویر در دستگاه‌های مجهز به کارت گرافیک Ryzen 5 3500X ای‌ام‌دی هم‌اکنون از تمامی پردازنده‌های گرافیکی موجود در جهان بیشتر است و هیچ‌ بازی رایانه‌ای وجود ندارد که برای اجرا نیاز به کارت گرافیکی قوی‌تر از Ryzen 5 3500X داشته باشد. حداکثر سرعت مورد نیاز در بازی رایانه‌ای Tomb Raider در حدود ۷۷ فریم در ثانیه و در PUBG برابر ۸۰ فریم بر ثانیه است. 

پردازنده گرافیکی Ryzen 5 3500X هم‌اکنون در جدول پنچمارک نمره‌ای برابر با پردازنده Core i5 9400F شرکت اینتل دارد و با اینکه مدت کوتاهی از عرضه آن می‌گذرد به صورت در میان کاربران محبوب شده است و شرکت‌های بسیاری خواستار به کارگیری آن در دستگاه‌های خود شدند.

انتهای پیام/

پردازنده گرافیکی Ryzen 5 3500X با قدرت رقیبان خود را پشت سر می‌گذارد

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.