سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضائی در باغ شهر فین

هجدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضائی استان در باغ شهر فین افتتاح شد.

مجتبی قهرمانی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،  گفت: هجدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضائی استان در باغ شهر فین افتتاح شد.

او افزود:این دفتر بخش خصوصی با نظارت دادگستری استان و با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال در مساحت شصت مترمربع آماده خدمت رسانی به مردم شهر فین است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری هرمزگان گفت: بیش از ۹۰ درصد مراجعان دستگاه قضایی برای مشاهده اوراق و ابلاغیه‌های خود به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان مراجعه می‌کنند که صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینه‌ها داشته است.

مجتبی قهرمانی افزود: از ۱۸ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان ۵ دفتر در شهر بندرعباس فعالیت می‌کنند و در آینده ۱۰ دفتر در شهرستان‌ها راه اندازی خواهد شد.

او گفت: فعالیت این دفاتر باید براساس مقررات قانونی، هماهنگی با معاونت فناوری اطلاعات دادگستری، امانتداری در خصوص اطلاعات افراد، مشورت در امور، سرعت و دقت در کار صورت گیرد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری هرمزگان گفت: افزایش تعداد این دفاتر در هرمزگان دسترسی شهروندان به خدمات قضائی را تسهیل می‌ کند.

مجتبی قهرمانی افزود: در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیش از ۲۰۰ خدمت مانند ثبت لوایح تجدیدنظر، گواهی نداشتن سوء پیشینه، پذیرش شکایات، درخواست ها، اعتراض‌ها و تمام اقدامات ادارای در بدو مراجعه به دادگستری‌ها ارائه می‌شود.

او گفت: ثبت نام در سامانه ثنا که مقدمه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی است در این دفاتر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ز

راه اندازی خدمات الکترونیک قضائی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.