سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اداره کل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد؛

توزیع آبگرمکن خورشیدی در روستا‌های استان سمنان

محمدعلی سفیدیان از توزیع رایگان ۹۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی در روستا‌های این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدعلی سفیدیان معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۹۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح صیانت از جنگل‌های استان سمنان خریداری و به‌صورت رایگان نصب یا تحویل مجریان طرح مرتع‌داری که تفاهم‌نامه حفاظت مشارکتی با این اداره کل منعقد کرده‌اند شد.

او افزود: در سال جاری، برای ۴۰ خانوار روستایی طرح جایگزینی سوخت فسیلی آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ تهیه شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: این طرح با هدف کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم گونه‌های مرتعی و جنگلی برای مصرف تأمین آب گرم بهداشتی و پخت‌وپز نان اجرا می‌شود.

سفیدیان ادامه داد: وسایل جایگزین به بهره‌برداران عرفی و مشارکت‌کننده در طرح حفاظت مشارکتی واقع در ۱۲ حوزه‌های آبخیز در هشت شهرستان استان اختصاص می‌یابد.

او اضافه کرد: سال جاری نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی علاوه بر طرح جایگزینی سوخت فسیلی، ایجاد کمربند حفاظتی به طول ۲۰ کیلومتر در ۹ حوزه آبخیز در شهرستان‌های گرمسار، مهدی‌شهر، دامغان، شاهرود و میامی با هدف جلوگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات افراد با بنچ مارک‌های بتنی اجرا خواهد شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: تغییر الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگل‌ها از برنامه‌های استراتژیک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است.

سفیدیان افزود: این طرح به‌منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل‌نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی صورت گرفته است.

او اضافه کرد: خانوار‌های روستایی که همکاری و مشارکت ویژه‌ای در جلوگیری از تخریب، تصرف، اطفای حریق و طرح‌های احیایی داشته‌اند در اولویت قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام / ر

توزیع ۹۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی در روستا‌های سمنان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.