سرهنگ علیرضا ابوطالبی با اشاره به کمبود نیروی انسانی گفت: در این اداره‌کل با توجه به میانگین کشوری ۲۸۰محیط‌بان کم داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ علیرضا ابوطالبی گستره عرصه‌های طبیعی استان سمنان را بیش از ۹.۷ میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: برغم وجود مشکلات گوناگون، کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت جدی مشغول فعالیت هستند.

او  با بیان اینکه میانگین کشوری برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی یک تن در ازای ۳۰هزار هکتار است، افزود: با توجه به شرایط جوی مناسب که ابتدای امسال به لحاظ بارش برف و باران ایجاد شد پوشش گیاهی بسیار خوب و متراکمی در سطح حوزه استحفاظی وجود دارد که نیازمند مراقبت بیشتر هستند.

سرهنگ ابوطالبی اعتبارات و تجهیزات مربوط به حفاظت از عرصه‌های طبیعی را بسیار کم اعلام کرد و گفت: این موضوع از سوی مسوولان امر در حال پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در باره رفع تصرفات منابع طبیعی نیز گفت: امسال در حدود ۴۲ هکتار از عرصه‌های تصرف شده استان بازپس گرفته شد و چند پرونده نیز در محاکم قضایی استان مطرح است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان یادآورشد: ۱۳ مورد آتش سوزی در پنج ماه نخست امسال در عرصه‌های طبیعی استان سمنان رخ داد که بیشتر موارد مربوط به علفزار‌های مرتعی بود و درختان جنگلی آسیب چندانی ندیدند.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: از ۱۳ مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی استان سمنان، چهار مورد در شاهرود، هفت مورد در مهدیشهر، یک مورد در شهرستان دامغان و یک مورد در سرخه رخ روی داد.

انتهای پیام/ح

منابع طبیعی استان سمنان ۲۸۰ محیط‌بان کم دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.