سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به‌کار گیری سیستم تشخیص چهره اینتل در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

اینتل با همکاری مسئولان برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو از سیستم تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اینتل مسئولیت پشتیبانی و هماهنگی فنی سیستم‌های تشخیص چهره مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را برعهده گرفته است. اینتل قرار است از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های مرتبط با تشخیص چهره طراحی شده توسط مهندسان این شرکت در این رویداد بزرگ ورزشی استفاده کند. با توجه به ابعاد وسیع محل‌های برگزاری مسابقات و تعداد زیاد گردشگرانی که از سراسر جهان برای تماشای این رویداد به توکیو می‌آیند، اینتل به هیچ عنوان کار راحتی در پی ندارد.


بیشتر بخوانید: عرضه تراشه‌های ۷ نانومتری اینتل بعد از سال ۲۰۲۱ میلادی


اینتل قصد دارد از فناوری جدید با نام NEC برای ارتقا سطح کیفی و ایمنی سیستم تشخیص چهره در المپیک ۲۰۲۰ استفاده کند. این غول فناوری این سیستم را به طور اختصاصی برای مسابقات المپیک طراحی کرده و مدعی است عملکردی مثال زدنی در مکان‌های شلوغ و پرازدحام دارد.

افزایش سطح امنیتی المپیک ۲۰۲۰ با بهره‌گیری از فناوری تشخیص چهره اینتل

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی اینتل دستیابی به منابع اطلاعات و آماری ورزشکاران و تماشاگران حاضر در توکیو است. در این راستا مدیران اینتل گفتگو‌های فشرده‌ای را با مقامات دولتی ژاپن انجام داده‌اند و در صدد کسب مجوز‌های لازم برای دسترسی به منابع مذکور هستند. خوشبختانه مسئولان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ و دولت‌مردان ژاپنی تا حد زیادی با اینتل همکاری می‌کنند و اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

مقامات ژاپنی در پروژه‌ای بسیار عظیم قصد دارند برای همه ورزشکاران حاضر در رشته‌های ورزشی گوناگون و جمع کثیری از تماشاگران و ورزشکاران کارت‌های مخصوص شناسایی صادر کنند. این پروژه بزرگ با هدف افزایش امنیت مسابقات و سهولت در شناسایی افراد انجام می‌شود و شرکت اینتل را نیز در جهت بهره‌گیری بهتر از سیستم‌های تشخیص چهره، یاری می‌کند.

اینتل از صد‌ها دستگاه مجهز به پردازنده Core i5 در سیستم‌های تشخیص چهره خود استفاده می‌کند. البته گروهی از کارشناسان فناوری معتقدند سیستم‌های تشخیص چهره بار‌ها دچار اشتباه شده‌اند و بعضا موجب دستگیری افراد بی‌گناهی به جای مجرمان شده است.

انتهای پیام/

اینتل فناوری تشخیص چهره را در المپیک ۲۰۲۰ اجرا می‌کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.