سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عشق و ارادت یزدی‌ها در قاب دوربین گردشگران ماندگار شد+ تصاویر

گردشگران خارجی امروز نظاره گر شور حسینی در حسینیه ایران بودند و لنز دوربین آن‌ها در کشورشان، روایتگر عشق و ارادت یزدی‌ها به امام حسین (ع) خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، هرساله با رسیدن ماه محرم چشم و دل‌های زیادی بیقرار و بی تاب حضور در عزاداری‌ها و آیین‌های سنتی کشورمان و استان یزد می‌شود نمونه هایش را می‌توان از حضور  افرادی با پوشش‌های رنگی و نژاد مختلف در عزاداری‌های شهر و دیارمان جستجو کرد.

امروز صدو بیست گردشگرخارجی نظاره گر سوگواری و نوحه سرایی هیئات عزاداری در مسجد روضه محمدیه بودند، اگرچه گردشگران متوجه معنا و مفهوم نوحه‌ها و مدیحه سرایی‌ها نمی‌شدند، اما اینجا صحبت از زبان و گویش یا حتی ملیت نبود چراکه اینجا زبان دل‌ها حرف هم را خوب می‌فهمیدند.

عزاداری‌ها چنان قلب گردشگران را مجذوب خود کرده بود که گردشگران خارجی چشم بودند و چشم، البته گاه لنز دوربین هایشان نیز برای ثبت عشق و ارادت قلبی یزدی‌ها به امام حسین (ع) و ائمه اطهار به کمکشان می‌آمد.

گردشگران عصر امروز هم برای تماشای شور حسینی راهی حسینیه شاهزاده فاضل و مسجد ملا اسماعیل شدند، در این میان سکوتشان دیدنی بود؛ گاه سکوتشان را می‌شکستند و از امام حسین (ع) و مسیر زندگی این امام می‌پرسیدند.

در ادامه به مراسم پخت آش رفتند و بعد از آن راهی حسینیه خویدک شدند و در آنجا جلوه‌های دیگری از آیین‌های سنتی یزد از قبیل جوش دوره، زنجیر زنی و سینه زنی را به نظاره نشستند.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.