سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۸۱۳ وقف مرتبط با محرم در خراسان جنوبی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی از وجود ۸۱۳ وقف مرتبط با محرم در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت‌الاسلام مختاری معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت:از این ۸۱۳ وقف ۴۲ وقف با نیت روضه‌خوانی برای سالار شهیدان، ۴۲۶ وقف با نیت برگزاری مراسم تعزیه و ۳۴۵ وقف نیز با نیت اطعام برای عزاداران حسینی است.

او با بیان اینکه اوقاف برنامه‌های متعددی را برای روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع متبرکه تدارک دیده است، افزود:۵۲بقعه میزبان عزاداران در روز‌های تاسوعا و عاشورا هستند.

حجت‌الاسلام مختاری بیان کرد: برنامه عزاداری روز‌های تاسوعا، عاشورا و شب شام غریبان در ۵۲ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود و سوگواران حسینی می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از محل موقوفات مرتبط با اطعام عزاداران در خراسان‌جنوبی حدود ۳۰۰ هیئت را تأمین و اطعام عزاداران آن را بر عهده گرفته‌ایم.

او با اشاره به اینکه برنامه‌های عزاداری در بقاع متبرکه در روز بعد از عاشورا نیز ادامه دارد، تصریح کرد: مراسم رهروان زینبی در ۱۵ بقعه استان در روز بعد از عاشورا برگزار می‌شود.

مختاری در پایان گفت:اوقاف خراسان‌جنوبی تلاش کرده برای مراسم عزاداری در ایام ماه محرم از ظرفیت مداحان داخل استان استفاده کند و تنها سخنران کشوری برای این ایام داشته‌ایم.

انتهای پیام/ ی

۵۲ بقعه میزبان عزاداران در روز‌های تاسوعا و عاشورا هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.