سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی مرکز رتبه‌بندی اتاق بازرگانی تا پایان شهریور

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از راه‌اندازی مرکز رتبه‌بندی این اتاق تا پایان شهریور خبر داد و گفت : امیدواریم تا پایان سال ۵۰ تا ۱۰۰ واحد برتر و صاحب برند استان رتبه‌بندی شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه رتبه‌بندی شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی با جدیت در کشور و استان کرمانشاه پیگیری می‌شود، گفت : متاسفانه ایران از جمله معدود کشور‌هایی است که به جز شرکت‌های فنی و مهندسی که از گذشته رتبه‌بندی می‌شدند، رتبه‌بندی خاصی در زمینه واحد‌های تولیدی و صنعتی ندارد.

او از تمهیداتی که اخیرا با همکاری اتاق ایران و وزارت صمت برای رتبه‌بندی واحد‌های تولیدی و شرکت‌های کشور اندیشیده شده یاد کرد و گفت : در کرمانشاه نیز بر اساس سند رونق تولید رتبه‌بندی واحد‌ها به عنوان یک تکلیف به اتاق بازرگانی سپرده شده است.

کاشفی از مزیت‌های رتبه‌بندی صنایع و شرکت‌ها هم یاد کرد و با بیان اینکه هر یک از این واحد‌ها گرید و درجه خاصی در رتبه‌بندی دریافت می‌کنند، گفت: می‌توان بر اساس این درجه، امتیازات ویژه‌ای را از دستگاه‌های مختلف برای واحد‌ها در نظر گرفت.

او افزود: برای مثال واحدی که درجه اول و طلایی را کسب کرده از نظر حساب‌های مالیاتی، شفافیت مالی و ... بررسی شده است و دستگاه‌هایی مانند مالیات، تامین اجتماعی و ... باید اسنادش را بپذیرند و یک مسیر ویژه برای این واحد در نظر بگیرند.

 عضو هیات رئیسه اتاق ایران گفت: از سوی دیگر یکی از الزامات صدور کارت‌های بازرگانی برای طولانی مدت (۳ تا ۵ سال)، داشتن درجه رتبه‌بندی از سوی واحد‌ها است.

کاشفی با بیان اینکه مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران از چندی قبل فعالیت خود را آغاز کرده، افزود: تا پایان شهریور ماه مرکز رتبه‌بندی اتاق کرمانشاه راه اندازی شود.

او افزود: مقدمات این کار فراهم و شرکت همکار در زمینه رتبه‌بندی نیز مشخص شده است.

رئیس اتاق کرمانشاه گفت: امیدواریم تا پایان سال ۵۰ تا ۱۰۰ واحد برتر و صاحب برند استان رتبه‌بندی شوند.

او با بیان اینکه رتبه‌بندی برای واحد‌ها هزینه دارد، از در نظر گرفتن تخفیفاتی برای واحد‌های تولیدی و شرکت‌های استان خبر داد.

کاشفی گفت: صاحبان واحد‌ها و صنایع می‌توانند از اوایل مهر ماه برای انجام امور رتبه‌بندی خود به اتاق کرمانشاه مراجعه کنند تا کار آن‌ها در کوتاهترین زمان انجام شود .

 

 

انتهای پیام/د

رتبه بندی ۵۰ تا ۱۰۰ واحد برتر و صاحب برند

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.