عضو هیات رئیسه اتاق ایران خواستار همکاری جدی معاون حقوقی رئیس جمهور برای حذف قوانین و مقررات محل فضای کسب و کار کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به حجم عظیم بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌هایی که طی یکسال اخیر و به دلیل شرایط اقتصادی کشور از سوی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف صادر شد، گفت : در ۱۳ ماه شاهد صدور ۷۲ بخشنامه بودیم و مواردی داشتیم که طول عمر بخشنامه‌ها فقط ۱۲ روز بوده است.

او گفت : متاسفانه نیمی از این بخشنامه‌ها با قوانین بالادستی مغایرت داشتند که این موضوع کار پسندیده‌ای برای دولت نیست.

رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به اینکه این بخشنامه‌ها سیل زیادی از مباحث حقوقی، مالی و قراردادی را به همراه دارد، افزود: از دستگاه‌ها میخواهیم توجه ویژه‌ای به این موارد داشته باشند.

کاشفی در ادامه خواستار اجرای تبصره ۴ بند الف ماده ۱۲ احکام دائمی توسعه کشور و بند ب آن شد و یادآوری کرد: بر اساس این موارد مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و کمیته ماده ۱۲ باید در حکم مصوبات کمیسیون‌های تخصصی دولت باشد و ظرف یک ماه در دستور کار اجرایی دولت قرار گیرد که متاسفانه این مهم محقق نمی‌شود.

او افزود: امیدواریم با اجرای این موارد شاهد رقع قوانین محل فضای کسب و کار کشور باشیم.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران به نمایندگی از بخش خصوصی از همکاری معاون حقوقی رئیس جمهور خصوصا در زمینه کمیته ماده ۱۲ قدردانی کرد که بارقه‌هایی برای بخش خصوصی کشور ایجاد کرده و گفت: ایشان به دلیل اقدامات و پیگیری‌هایی که دارند یکی از نقاط اتکای اصلی بخش خصوصی در دولت هستند .

 

 

انتهای پیام/د

صدور ۷۲ بخشنامه

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.