سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور؛

۷.۲ میلیون هکتار مرتع درجه یک در کشور وجود دارد/برنامه بوم سازگان زاگرس در حال اجرا است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هم اکنون ۷.۲ میلیون هکتار مرتع درجه یک در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، خلیل آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گردهمایی سراسری رؤسای ادارات مرتع کشور در شهرکرد اظهار داشت: ۱۳۴.۴ میلیون هکتار از مساحت کشور را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل داده است که ۸۴.۸ میلیون هکتار آن مرتع می‌باشد.

او افزود: هم اکنون ۷.۲ میلیون هکتار مرتع درجه یک در کشور وجود دارد.

آقایی اضافه کرد: در حال حاضر در بیش از ۵۰ درصد از مساحت جنگل‌های کشور طرح کاداستر اجرا شده است.

او ادامه داد: همچنین تا پایان امسال طرح جایگزین بهره برداری از جنگل ها تهیه و ارائه می‌شود و رفتار با جنگل بر اساس این طرح خواهد بود.

آقایی با بیان اینکه طی ۵۰ سال گذشته طرح‌های جنگل داری در زمینه بهره برداری و مصرف چوب بود گفت: برنامه بوم سازگان زاگرس، برنامه‌ای پنج ساله و با اعتبار شش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و با هدف حفظ و ذخیره سازی توسعه جنگل و نهال کاری در حوزه زاگرس در حال اجراست.

گردهمایی سراسری رؤسای ادارات مرتع کشور با حضور خلیل آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، ترحم بهزادی مدیرکل دفتر امور مرتع سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری و کارشناسان این اداره کل دیروز سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸ در شهرکرد آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

انتهای پیام/ف

وجود ۸۴.۸ میلیون هکتار مرتع در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.