مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۷۰ پروانه چرای دام در استان باطل شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گردهمایی سراسری رؤسای ادارات مرتع کشور در شهرکرد گفت: طی چند سال گذشته، ۱۶ هزار فقره پرونده تخلف برای دامداران تشکیل شد.

او افزود: ۷۰۰ فقره پرونده شرایط باطل شدن پروانه را داشت که تنها ۱۷۰ پروانه چرای دام در استان باطل گردید.

محمدی مقدم اضافه کرد: تنها کارکرد مرتع، تأمین علوفه برای دامداران نیست و متأسفانه در سال‌های گذشته با توجه به اینکه عامل تخریب مراتع دام مازاد و چرای بی رویه بود، اما سیاست‌ها به گونه‌ای بود که شاهد افزایش دام در مراتع بودیم.

او با اشاره به اینکه به دنبال حذف دام از مرتع نیستیم ادامه داد: برنامه اصلی ما کاهش فشار دام بر مراتع و درآمدزایی بهره برداران از مراتع است.

محمدی مقدم گفت: انتقاداتی به برخی از دستگاه‌های اجرایی برای همکاری نکردن در ورود زودهنگام عشایر به استان وجود داشت، اما مشکل اصلی استفاده نکردن از ابزار‌های قانونی مانند ابطال پروانه چرای دام بود.

او افزود: برای کمک به دامدارانی که پروانه چرای آن‌ها باطل شده است، طرح‌های مرتع داری برای حفظ مراتع، جایگزین دامداری می‌شود.

گردهمایی سراسری رؤسای ادارات مرتع کشور با حضور ترحم بهزادی مدیرکل دفتر امور مرتع سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری و کارشناسان این اداره کل صبح امروز سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸ در شهرکرد آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

انتهای پیام/ف

تشکیل ۱۶ هزار فقره پرونده تخلف برای دامداران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نصیب الله رفیعی
۲۱:۲۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
دامداران بایدکجابروندک زودنیان
آخرین اخبار