مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ۶۱۷ فقره طرح تلفیقی مرتعداری در کشور تهیه شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ترحم بهزاد مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری در حاشیه گردهمایی سراسری رؤسای ادارات مرتع به میزبانی شهرکرد گفت: ۶۱۷ فقره طرح تلفیقی مرتعداری در کشور تهیه و در اختیار مجریان و بهره برداران قرار گرفته است.

او با بیان اینکه طرح‌های تلفیقی مرتعداری در هفت محور شامل طبیعت گردی یا اکوتوریسم، زراعت چوب، آبزی پروری، حیات وحش، ماکیان، گیاهان دارویی و زنبور عسل اجرا می‌شوند افزود: هم اکنون، این طرح‌ها در ۱.۵ میلیون هکتار از مراتع کشور در حال اجرا می‌باشد.

بهزاد با بیان اینکه طرح تلفیقی نمونه باید در هر شهرستان اجرا شود اضافه کرد: حفظ، اصلاح، احیا و توسعه بهره برداری از عرصه‌های مرتعی کشور در راستای افزایش تولید و بهبود معیشت مردم از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

او ادامه داد: امسال ۹۴ گونه بذر در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی با در نظر گرفتن رویشگاه‌های مناسب، بین جوامع محلی توزیع می‌شود.

بهزاد گفت: طی پنج ماه نخست امسال، یک هزار و ۴۵۰ تن گیاه دارویی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به گذشته با رشد قابل توجهی همراه است.

گردهمایی سراسری رؤسای ادارات مرتع کشور با حضور ترحم بهزادی مدیرکل دفتر امور مرتع سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری و کارشناسان این اداره کل دیروز سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸ در شهرکرد آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

انتهای پیام/ف

اجرای طرح تلفیقی مرتعداری در ۱.۵ میلیون هکتار از مراتع کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار